NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Warasam
Tjena. Har en volvo v50 2011. Innan när jag rullade ner fönstret på förarsidan så kom ett knäppljud i mitten av vägen men nu har det ersätts av att det går segt 3cm i mitten av vägen sen rullar det på som vanligt, detta händer bara på vägen ner. Någon som vet vad det kan vara? Behöver man byta ut hela fönsterhissen innan den lägger av?
av v50d2classic
Det här kanske inte hjälper dig mycket men ta det lugnt med elhissen i alla fall. Jag har varit med om att det smällde till och att hela rutan trillade ner och inte gick att få upp. Det var lagom kul. Dock var det på en Nissan.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Krävs åtminstone en okulär besiktning, plocka av dörrsidan och kika för det låter på beskrivningen som det är ett mekaniskt fel och att motorn skulle börja sega någonstans i mitten verkar bara märkligt.
av Warasam
Osäker på vad jag ska göra faktiskt. Men om man skulle vilja byta fönsterhissen. Är det någon som kan beskriva hur man gör det?

Tack för svaren.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Precis, av med dörrsidan. Dock ser man inte så mycket men, man har två titthål/skruvhål och dessa är täkta med två svarta gummipluppar som man kan lyfta på för att se om ett fäste lossnat.

Edit: Du kan ju prov att återställa först, håll inne knappt uppåt i ca 15 sekunder...
av Warasam
Micce1980 skrev: mån 03 dec 2018, 23:45 Precis, av med dörrsidan. Dock ser man inte så mycket men, man har två titthål/skruvhål och dessa är täkta med två svarta gummipluppar som man kan lyfta på för att se om ett fäste lossnat.

Edit: Du kan ju prov att återställa först, håll inne knappt uppåt i ca 15 sekunder...
Tack så mycket! Ska försöka fixa det.
Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]

Bromsrör höger fram

Jo jag jämförde med den gamla och de &au[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]