Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aida
Jag svängde inom Volvohandlaren i förra veckan för att få V90n uppdaterad till den senaste mjukvaran. Det kom ju en stor uppdatering nu i början av november. Nu upplever jag Sensus som snabbare - i synnerhet vid uppstart. När man ger röstkommandon så är tecknet för att den tänker numera en snurrande grön cirkel - det tror jag inte att det var tidigare...

En märklig sak bara... Jag märkte att när jag lade i backväxeln så vek höger sidospegel inte längre ner mot bakhjulet. Så jag gick in i Sensus Inställningar-My Car-Komfort och Speglar och bekvämlighet (eller ngt liknande). Där var fliken helt borta! Det enda man kunde välja var om speglarna skulle fällas in vid låsning. Så jag gick in i bilens interaktiva instruktionsbok och sökte upp avsnittet - se det var kvar där!

Så antingen så har något gått fel vid min uppdatering (inte troligt) eller så har Volvo tagit bort denna möjlighet (med vilje eller av misstag?). Man kan ju fråga sig varför...

Så jag mejlade Volvos kundtjänst men fick tillbaka idiotsvaret att de hänvisar till återförsäljarverkstad. Min icke-personliga servicetekniker ryckte på axlarna (per telefon) och sa att Volvo isf tagit bort det och att han inte kunde göra något mer...

Skumt!

Vad säger ni? Finns det kvar i era bilar? Vet ni varför det tagits bort?
Användarvisningsbild
av gages
bereck skrev:Jag svängde inom Volvohandlaren i förra veckan för att få V90n uppdaterad till den senaste mjukvaran. Det kom ju en stor uppdatering nu i början av november.
Jag ringde Upplands Motor för att få denna uppdatering i samband med ett låsbyte som är beställd till v.51. Det var nobben. Det ska göras i augusti 2019 när det är dax för ordinarie service. Är det sant?
av uniformerad
gages skrev:
bereck skrev:Jag svängde inom Volvohandlaren i förra veckan för att få V90n uppdaterad till den senaste mjukvaran. Det kom ju en stor uppdatering nu i början av november.
Jag ringde Upplands Motor för att få denna uppdatering i samband med ett låsbyte som är beställd till v.51. Det var nobben. Det ska göras i augusti 2019 när det är dax för ordinarie service. Är det sant?
Det där verkar vara olika mellan olika firmor, jag har bokat in tid för uppdatering imorgon, men nästa service är i juni. Gratis får jag den också. Andra verkar få betala för att få uppdateringen vid annan tid än ordinarie service.
Nu står å andra sidan bilen på verkstad med andra fel, så uppdateringen hade säkerligen blivit av ändå.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]