Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zsh
Hej,

Nu har det hänt flera gånger att bilen/appen rapporterar att parkeringsklimat är igång trotts att jag inte har startat den och det finns inga aktiva schemaläggningar. Någon som har varit med om samma sak?
zsh skrev:Hej,

Nu har det hänt flera gånger att bilen/appen rapporterar att parkeringsklimat är igång trotts att jag inte har startat den och det finns inga aktiva schemaläggningar. Någon som har varit med om samma sak?

Nope, du har ingen snabbgenväg till parkeringsklimat som är lätt att komma åt ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
zsh skrev::s

Den har gjort det på kvällen och senaste veckan varje gång när jag kommit till jobbet, stängt av bilen och låst....Poof parkeringsklimat igång.....wtf
Har du kort sträcka till jobbet och har kört värmaren innan du stack hemifrån? Värmaren kör klart sin tid även om man kör under tiden den ska gå. Är väl ca en timme från att man startat den.
Man brukar kunna se i displayen i bilen om värmaren är aktiv under tiden man kör.
zsh skrev: sön 02 dec 2018, 23:12 Hej,

Det hände ett par gånger i förra veckan att Volvo on call visade att parkeringsvärmaren var på fortfarande efter den värmt färdigt efter inställd tid och bilen var parkerad. Jag kontrollerade om den verkligen var på men det var den inte.
Tror att det är någon bugg på volvo on call förnärvarande.
Men bara på XC60 hände aldrig på V40 cross countryn.
Fortsätter det framöver så får man nog säga till ÅF för det är faktiskt lite irriterande.
Var i kontakt med ÅF idag angående att Voc visar att parkeringsvärmaren är i gång fortfarande efter den värmt färdigt och man parkerat bilen.
Han påstår att det håller på att åtgärdas samt en del andra buggar i Voc appen.
Konstigt att det problemet bara är på XC60:n och inte V40CC:n då?
acarlsson skrev: fre 16 dec 2022, 10:17 Har haft detta problem två dagar i rad. Känns ju extra kul nu när elen är så billig också....
Sjukt besviken över den nya On Call-appen. Så jäkla seg och oresponsiv. Tar två minuter att ställa in en timer. 😔
Det är en bugg i appen. Min bil gör likadant, men den drar ingen el. Värmaren kör alltså inte.
Jag har samma problem, det finns någon bugg som gör att timern inte kan slås av. Ibland ser den avslagen ut men är på ändå. Och Volvon eldar bensin helt i onödan. Den är definitivt igång, inte bara som det ser ut.

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]

Den modellen av Brink-drag fanns utan låsnin[…]