Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
Tja på er kunniga volvovänner :-) jag har i ett tidigare inlägg berättat om mina vibrationer bak i bilen vid inbromsning och även sagt att jag har bytt skivor och klossar bak på bilen i 2 omgångar på c:a 2000 mil men vibrationer är fortfarande kvar och även bara lite i rätten vid vissa hastigheter men nu när jag bytte till nya vinterdäcken så vibrerar det bara lite grann mycket mindre än med sommardäck kan detta kanske bero på att man har kanske tappat någon balansvikt på sommardäck eller något annat på sommardäck eller vad kan detta bero på? :-o

Bilen det gäller är v70 t5 06
av MickeM
Anliggande broms?
Löjligt lite anliggning ger detta fenomen.
Det kan tom vibrera som obalans under färd utan att bromsa.

Tänk på attkolla anliggningen med VARMA bromsar.
Kalla brukar det fungera bra, men kärva fast när det blir lite värme på dom.

Stålfälgar är mycket mindre känsliga för vibrationer mot vad alu-fälgar är.
Oavsett om det är bromsarna eller hjulobalans.
Kanske för dom är stadigare, eller för att dom är tyngre...
Vet ej.
av Tybbe
Tja på er har lokaliseratfelet på mina konstiga vibrationer har nämligen tappat alla balansvikter på 3 st av mina sommardäck :-o :-o så det blir nya sommardäck och ny balansering så kommer det säkert att bli bra och nu har jag inga vibrationer alls på mina nya vinterdäcken och det blir bara bättre ju mer jag bromsar :-D vinterdäcken är 205/50/16 och sommardäck är 225/45/17 :-)
EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]