Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wiinblad
Efter diskussioner där jag fick samma svar av dem att lådan vibrerar sönder axlen har jag iaf fått en ny axel från en annan fabrikatör av dem. De ersätter bara axlen. Jag ville haft pengarna tillbaka istället och sälja bilen billigt då jag inte orkar lägga mer tid på den. Men de ersätter bara axlen. Så blir till att hitta tid att fixa den. Man blir så trött. Trodde jag skulle ha bilen i många år så köpt delar för 20k på 2.5år. Nu har jag annan och vill bara bli av med den. Är splincen i lådan härdade? Tänkte om man på något vis kunde få upp ringen.
Jag tänkte att man kanske kan använda en sån liten tapp (som ofta används när man ska dra ut en buckla i plåten) som limmas fast med smältlim, och sen liten glidhammare. Smältlim finns i olika hållfastheter, och borde i teorin fungera så länge ytan är helt ren.
av Knatch
marimbalanguage skrev: sön 02 dec 2018, 11:37 Jag tänkte att man kanske kan använda en sån liten tapp (som ofta används när man ska dra ut en buckla i plåten) som limmas fast med smältlim, och sen liten glidhammare. Smältlim finns i olika hållfastheter, och borde i teorin fungera så länge ytan är helt ren.
På bilskadeverkstäder så finns det elektriska glidhammare med en spets som punktas fast på ytan och sedan glajdar man ut bucklan. Borde fungera med drivaxeln oxå tycker jag
EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]