Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Nystrom7 skrev: lör 01 dec 2018, 17:52 Intressant artikel! Ser fram emot android i Volvo. Jag har sett att det går att köpa en lös androidbox så man kan växla mellan sensus/android genom 2 tryck på knappen under skärmen.
Spännande.. Var finns en sådan mojäng? Länk?

De måste nog byta processor och öka RAM-minnet om de ska få in Android med bra flyt och utan lagg.. Men jag gissar bara..
Användarvisningsbild
av philipsguy
Det var inga roliga nyheter, Sensua ligger ljusår efter t ex Volkswagen Touareg...
Man hade väl trott att ”nya Sensus” hade kommit till sommaren men nej...
av Nystrom7
philipsguy skrev: lör 01 dec 2018, 22:41 Det var inga roliga nyheter, Sensua ligger ljusår efter t ex Volkswagen Touareg...
Man hade väl trott att ”nya Sensus” hade kommit till sommaren men nej...
Personligen tycker jag vw känns tråkiga och gamla jämfört med v90.
Användarvisningsbild
av Derank
det kommer inet att bli någon skillnad med Android, apparna kommer att vara få och anpassade, och efter 3-4år är hårdvaran undermålig. så kommer det alltid att vara.

Det enda man behöver är att kunna spegla mobilen fullt ut till en touchskärm, men det lär aldrig komma.
av AndS
Både ja och nej när det gäller hårdvaran. Jämförelse med mobil blir lite sned då mycket av de senaste årens utveckling har varit kameradelen som inte är en del av bilarnas behov och även lite kring displayer/batterilängd/minne. Så dagens hårdvara kan nog räcka ganska länge, skulle även kunna göras uppgraderbar utifrån att bilen inte är utrymmesbegränsad på samma sätt som en mobil.
De flesta appar som kan vara aktuell för bilen har ganska små krav på hårdvaran så de bör fungera, t.ex. parkeringsapp som Mobill, etc. Jag ser inte bilens Android med appar som en spegling av min mobil som fyller helt andra syften.
Däremot så är väl "livslängden" på Androids systemversioner utifrån appars krav på viss versionsnivå något man kan fundera över.
av least
Dock tror jag att hårdvara i dagens Sensus kommer att ge en usel Android-upplevelse.
Detta betyder att om nu 90 får det nya systemet, så kommer dessa bilar att få en ny hårdvaruplattform.
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]