Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
SRT skrev: tis 27 nov 2018, 20:30 I ett slit och släng samhälle som förmodligen nått sin höjdpunkt i ren materialförbrukning och där snart inget lagas längre så lär den bilen bli inlöst direkt.Sen fraktas den till t ex Litauen och lagas med silvertejp där någon sedan exporterar den till annan världsdel för en annons på någon Blocket liknande sida.ALLA FÅR JOBB MED ANDRA ORD. :-D
Bilen skrotas om den inte kan lagas så att krocksäkerheten kan garanteras vid en framtida kollision och därvid demonteras alla användbara delar och säljs för att återanvändas. Det låter ju snarare som ett så optimalt förfarande man kan få? Säkerhet och billiga reservdelar.
Användarvisningsbild
av SRT
Schmoyoho skrev:
SRT skrev: tis 27 nov 2018, 20:30 I ett slit och släng samhälle som förmodligen nått sin höjdpunkt i ren materialförbrukning och där snart inget lagas längre så lär den bilen bli inlöst direkt.Sen fraktas den till t ex Litauen och lagas med silvertejp där någon sedan exporterar den till annan världsdel för en annons på någon Blocket liknande sida.ALLA FÅR JOBB MED ANDRA ORD. :-D
Bilen skrotas om den inte kan lagas så att krocksäkerheten kan garanteras vid en framtida kollision och därvid demonteras alla användbara delar och säljs för att återanvändas. Det låter ju snarare som ett så optimalt förfarande man kan få? Säkerhet och billiga reservdelar.
Man får ju hoppas att så är fallet. :-)
av Knatch
matteho85 skrev: ons 05 dec 2018, 15:01 Det blir lagning sas det idag från verkstan efter att den stått två veckor ute.
145.000 blev prislappen.
Oj det var skumt.
Priset kommer troligtvis skena iväg lite till då det oftast inte slutar vid den preliminära uppskattningen. Det tillkommer (alltid) något som man inte såg och som behöver bytas. Men det vore roligt om du höll oss uppdaterade med vad allt landade på i slutändan och vad dom fått byta och göra
Användarvisningsbild
av VolvoB20
matteho85 skrev: fre 23 nov 2018, 20:09 Vi hoppas på inlösen, frun säger att hon aldrig sätter sig i den igen.

Sneglat på en v90.
Så ni kommer sälja bilen direkt när ni får tillbaka den?
av Knatch
matteho85 skrev: tor 06 dec 2018, 06:37 Försäljaren tar den som inbyte direkt och lagar den.
Nu ska man bara hitta bil. Efter provkörning av v90 var vi inte imponerade.
Vilken motor och version provade du?
Jag provade v90 T6 och D4 tror jag det var, förra året och jag var inte heller imponerad, rent utsagt besviken på T6 då den lät som en gräsklippare. Som volvoentusiast så förväntar jag mig ett jävla drag när jag sätter mig i en T6, för det var jag van vid när jag ägde en s60 T5 och 850 T5. Motorljudet var gött då också, till skillnad från häcksaxen som sitter i v90 T6.
Nu pratar jag inte om effekten på papper utan om själva känslan när man sätter sig i en "värstingmodell", då ska de fanimej både kännas och höras. Tycker dom borde skickat i 3.2 liters T6 från v70 II och pimpat upp med dubbelturbo, awd istället. Bara för att få en "special version".
Nu spårade mitt inlägg iväg som vanligt
Användarvisningsbild
av fjohan82
matteho85 skrev: tor 06 dec 2018, 06:37 Försäljaren tar den som inbyte direkt och lagar den.
Det är, i mitt tycke, stor skillnad på hur man upplever en Inscription/R-design mot Momentum när man sitter där i sin förarstol. De två första tycker jag upplevs som mer exklusiva, bla med den klädda instrumentbrädan (tillval?). Även B&W-ljuden gör sitt till, både utseendemässigt och ljudmässigt.
av Lövet
Knatch skrev:
Vilken motor och version provade du?
Jag provade v90 T6 och D4 tror jag det var, förra året och jag var inte heller imponerad, rent utsagt besviken på T6 då den lät som en gräsklippare. Som volvoentusiast så förväntar jag mig ett jävla drag när jag sätter mig i en T6, för det var jag van vid när jag ägde en s60 T5 och 850 T5. Motorljudet var gött då också, till skillnad från häcksaxen som sitter i v90 T6.
Nu pratar jag inte om effekten på papper utan om själva känslan när man sätter sig i en "värstingmodell", då ska de fanimej både kännas och höras. Tycker dom borde skickat i 3.2 liters T6 från v70 II och pimpat upp med dubbelturbo, awd istället. Bara för att få en "special version".
Nu spårade mitt inlägg iväg som vanligt
Tyvärr är 3.2 motorn i princip omöjlig att använda längre. Dels av miljöskäl dels går förbrukningen inte att pressa ner tillräckligt mycket i körcykeln. Den skulle få 10.000kr om året i skatt i Sverige och flera hundra tusen i registreringsskatt i exempelvis Norge. Tyvärr en utopi att sälja sådana motorer längre.

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]