Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Tack för era erfarenheter. Nu gäller det att hitta något som är intressant. Kollar man på demo 2018 så ligger dom runt 370-380.
av Anders Classic
Har själv en V70 Classic 2016 med lite extra som jag är nöjd med. Men har verkligen fastnat för S90 bensin och då med minst T5 motor. Det som gör mig lite orolig är snacket om vibrationer i S90/V90. Man vill ju inte drabbas av något sådant. Hur tycker ni S90 annars står sig komfortmässigt mota andra märken såsom BMW Mercedes och Audi?
Användarvisningsbild
av antonkg
Anders Classic skrev:Har själv en V70 Classic 2016 med lite extra som jag är nöjd med. Men har verkligen fastnat för S90 bensin och då med minst T5 motor. Det som gör mig lite orolig är snacket om vibrationer i S90/V90. Man vill ju inte drabbas av något sådant. Hur tycker ni S90 annars står sig komfortmässigt mota andra märken såsom BMW Mercedes och Audi?
Det är främst modeller med AWD som är drabbade, tyvärr.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Verkar finnas lite blandade beg Hertz/volvobil - inscription, T5 med B&W ute nu. inga v-däck.
Har varit och tittat på en, man kan ju undra hur sliten en bil kan bli på 2000 mil... riktigt synd! lacken är sönderkörd i maskintvätt, varje insteg är repat och mattat, fronten är kromet jättedåligt på.
av Anders Classic
Man får åka runt och kolla. Vad gör Volvo för att få bort vibrationer? Är dom medvetna om problemet? Någon här som har S90 och kan dela med sig om sina erfarenheter?
av ansjo
Vibrationer är mestadels på AWD, och Volvo vet om problemet som jobbas med.
Användarvisningsbild
av grillchips
Min V90 T5 2018 lider inte av några vibrationer, peppar peppar. Jag hade följt tråden noga inför leverans av vår bil och visste vad jag skulle leta efter (och tänker på det än idag, ifall det plötsligt skulle dyka upp). Ta den diskussionen med eventuell säljare och se till att få bilen ordentligt provkörd för att utesluta detta innan affären går i lås. Det är ju självklart en dealbreaker om man kan undvika det från start.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
least skrev:Vad kostar en sån "Hertz-S90"?
Runt 369. Kolla blocket, många av dem har B&W och linear walnut eller vad den matta träpanelen heter.
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]