Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoRull
Min v70 -04 har stått avställd sedan i juni och elen har börjat spöka. Undrar om någon här kan ge förslag på vad som kan vara fel.

Den vill inte starta, ej heller när jag tagit ur och laddat batteriet. Startmotorn svarar inte alls, det bara knäpper i elsystemet. Det verkar spöka rejält i det sistnämnde med knäppningar lite varstans, inte bara från tändlåset. Exempelvis började det tokknäppa när jag tryckte på bromspedalen. Jag har aldrig varit med om något liknande, det låter som det knäpper lite varstans i systemet.

Någon som upplevt detsamma?

Tacksam för råd!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Har batteriet varit urladdat en längre tid? Är du säker på att det tagit laddning ordentligt och att spänningen är ok t ex nä du försöker starta? Möjlighet att prova ett annat batteri?
av VolvoRull
Startmotorn svarar inte av någon anledning, kanske kan det vara en anslutning som lagt ner.
Batteriet är nytt från juni och var inte heldött, vilket var min första gissning. Dock hade det svårt att nå full laddning när jag tog ur det och laddade upp det.
Kanske gav det inte tillräckligt med spänning till en bil som stil så pass länge (3mån, rekordvarm sommar). En annan misstanke är att möss kanske krypit upp i huven och gnagt sönder kablage. Just det spridda knäppandet i elsystemet verkade jäkligt mysko.

Är tyvärr urkass på motorer :-(
av Knatch
prova ett annat batteri om du har möjlighet till det. Eller så provar du att kabla igång bilen . Det brukar låta sådär och säkert ännu värre när man har dåligt batteri i dom här bilarna

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]