Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Denesfay
Lockis skrev:
Denesfay skrev: sön 25 nov 2018, 23:25
Blev helt ändrade planer. Kommer att montera vinterhjul och köra med bilen när jag får den. Ska boka in underredsbehandling så den blir behandlad direkt. CD-spelare tog jag även bort då jag insåg att den sitte monterad i mittkonsollen och tar plats.
Behandling av underredet? Varför?
CD spelare kändes inte nödvändigt i en bil med Spotify/TuneIn samt möjlighet att spela upp ifrån USB :) har nu haft min i snart 3 veckor, fantastisk bil. Behöver dock stänkskydd fram.
Har sett på min V70II som jag nyligen sålt att det började rosta vid stötdämparinfästningen bak samt en del stället under. Nu var det ju bara ytrost men ändå. inte alls bra underredsbehandlad. Så jag litar inte på fabriksbehandligen.
av stevvee
Denesfay skrev:
Lockis skrev:
Denesfay skrev: sön 25 nov 2018, 23:25
Blev helt ändrade planer. Kommer att montera vinterhjul och köra med bilen när jag får den. Ska boka in underredsbehandling så den blir behandlad direkt. CD-spelare tog jag även bort då jag insåg att den sitte monterad i mittkonsollen och tar plats.
CD spelare kändes inte nödvändigt i en bil med Spotify/TuneIn samt möjlighet att spela upp ifrån USB :) har nu haft min i snart 3 veckor, fantastisk bil. Behöver dock stänkskydd fram.
Har sett på min V70II som jag nyligen sålt att det började rosta vid stötdämparinfästningen bak samt en del stället under. Nu var det ju bara ytrost men ändå. inte alls bra underredsbehandlad. Så jag litar inte på fabriksbehandligen.

En extern underredesbehandling skadar mer än vad den gör nytta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
stevvee skrev:
Denesfay skrev:
Lockis skrev: Behandling av underredet? Varför?

Var har du fått det ifrån, att en underredsbehandling skulle skada bilen? Gör man på fel sätt med fel produkter så kanske. Men med rätt produkter så kommer det att skydda bilen.
av Denesfay
stevvee skrev: mån 26 nov 2018, 07:33
Denesfay skrev:
Lockis skrev:

Utveckla gärna det. Går man efter schemat från tillverkaren och vet vad man gör så tror jag knappast det skadar?
av stevvee
Denesfay skrev: mån 26 nov 2018, 14:15
stevvee skrev: mån 26 nov 2018, 07:33
Denesfay skrev:

Utveckla gärna det. Går man efter schemat från tillverkaren och vet vad man gör så tror jag knappast det skadar?
Dom flesta "rostskyddsbehandlingar" jag sett har 1. varit dåligt utförda samt fuskats en hel del med vid ex demontering utav plast osv. 2. väljer man den tjär liknande massan så kommer det skapa ett h*lvete för mekaniker att reparera/serva din bil 3. Att stänga in saker är inte bra på det sättet som oftast sker när dom sprutar, ex så kan vaxet släppa från plåten och vatten kommer leta sig dit och eventuellt kunna skapa ännu större möjligheter till rost än vad det motverkar.

Nej usch och fy, kladdigt och jäkligt blir det bara och skulle jag se en bil säljas med en sådan behandling skulle jag personligen välja bort den. Andrahandsmarknaden kan uppfatta det som positivt men även väldigt negativt (vad försöker du dölja)
av sx3000
Vilka här har beställt en T8? Har det rullat ut några V60 T8 från fabrikerna ännu? Man börjar se att det ploppar upp en och annan V60 på vägarna men ingen T8 har jag sett skymten av.

Min beställning till fabriken gick 10'e September, fått leveransdatum vecka 7.

Vart en Osmium grå, R-design, teknikpaket, harman kardon, tonade rutor, stylingkittet osv..
Men det viktigaste tillbehöret, den heliga gralen till laddhybrider: Dragkroken! :D

Blir 1800kr netto, dyrare än nuvarande Lexus NX300 som drar 0,73 (laddhybrid), hoppas kunna kapa drivmedelskostnaden med 800-1000kr så att nettokostnaden inte blir allt för dyrare.. Men när jag läser T8 tråden för XC60 börjar jag tvivla om det går att hålla denna pansarvagn under Lexusen.

Pendlar 18 km enkel i Stockholm in till stan, varmgarage men tyvärr ingen laddmöjlighet på jobbet utan det får bli laddning hemma. Kör totalt kanske 2000 mil om året.
av NeoStorm
Till er som beställt T8:or. Kan vi göra en uppdatering gällande beställningsvecka kontra leveransvecka?

För min gäller:
V60 T8 R-design, Beställd vecka 27, leverans vecka 11

av stevvee
NeoStorm skrev:Till er som beställt T8:or. Kan vi göra en uppdatering gällande beställningsvecka kontra leveransvecka?

För min gäller:

V60 T8 R-design, beställd vecka 32, leverans vecka 6

av sx3000
NeoStorm skrev: För min gäller:
Hmm, då undrar man vad du lagt till som drar ut på tiden? Eller kör dom olika kulörerna i serier? Vi kan väl komplettera med kulör så kanske det ger en bättre hint om hur slotfördelningen ser ut eftersom det nte bara verkar ha att göra med när man beställde..

Eller är det så att olika handlare har bokat upp X-antal slots så snart dom vart tillgängliga som dom tilldelar sina kunder som beställer vartefter för att slutligen ta hem resterande och sälja från lager med kort leveranstid? (ren spukulation). Jag beställde min från BraBil i Upplands Väsby.

V60 T8 R-design, Osmium grey, Beställd vecka 37, leverans vecka 7
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 314
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]