Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anordlun
Hejsan.
Det är en djungel det här med versioner av kartor och navigeringsmodeller m.m.
Jag har ett litet problem, Jag misstänker jag har onlinekartor endast i min XC60 modellår15
Det verkar vara antingen problem med min bil eller så har Volvo problem med sina kartor online.

Jag försöker söka efter platser, och jag får alltid tillbaka att jag har fel i konfigurationen.
Kartorna laddas inte ner och ibland gör jag ingenstans (inga kartor visas på vissa ställen)
Jag har dock ett aktivt sim kort mot Telia, och det går att användadetta som Wifi delning i bilen. Volvo on call fungerar också.

Var skall jag börja söka?

//Andreas
av anordlun
anordlun skrev: tis 20 nov 2018, 14:23 Hejsan.
Det är en djungel det här med versioner av kartor och navigeringsmodeller m.m.
Jag har ett litet problem, Jag misstänker jag har onlinekartor endast i min XC60 modellår15
Det verkar vara antingen problem med min bil eller så har Volvo problem med sina kartor online.

När jag försöker söka efter platser, får jag alltid tillbaka att jag har fel i konfigurationen.
Kartorna laddas inte ner och ibland kör jag ingenstans (inga kartor visas på vissa ställen)
Jag har dock ett aktivt sim kort mot Telia, och det går att använda detta som Wifi delning i bilen. Volvo on call fungerar också så det är inget sim-fel.

Var skall jag börja söka?

//Andreas
av III
Har samma fenomen i min bil. Köst något om nyare programvara. Tydligen är adressen ändrad så bilen söker fel adress när den ska hämta kartorna. Vet inte så mycket mera dock. Bilen ska på service snart och då ska jag höra. Jag återkommer när jag vet om ingen annan sitter med svaret.
av Jont
Har samma fel med internetkartor. Har ett fungerande sim-kort i bilen övrigt. Har haft bilen inne för åtgärd, de kunde se felet men inte åtgärda felet. Dom vill ta in bilen igen framöver för djupfelsökning av speciell tekniker. Med tanke på att detta verkar drabba flera bilar så kanske felet är, som tidigare personer har skrivit, hos Volvo. Måste dock säga att bemötandet, kontakten med Volvo med beskrivning om vad som händer med bilen, lånebil, med mera har varit imponerande.
Användarvisningsbild
av Derank
jepp, internettkartorna har dött igen, jag tar det vid nästa service, ÅF kände till problemet
av Henkan
Har haft min S60 2017 på service idag. Nämnde att internetkartorna inte funkade men de hade inte hör något om det och hade heller ingen fix. Internetkartorna funkar fortfarande inte efter de uppdateringar man gjort, vad de nu var.
Användarvisningsbild
av Derank
Nä, alla de där apparna lär dö helt så småningom.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]