Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jooohan
Hej.

Kan man sy ihop 3st nbb xenon runt 60w st på volvos extraljusstam? Den är väl för 2st ljus? Det sitter nämligen den satsen på min med knapp i kupen, med klippa kablar i grillen. Tänkte 2st på en kabel och 1 på 1. Kan något gå sönder?

Mvh
Anledningen att Volvos sats är begränsade bara för två ljus är den klena matningskabel från säkringsdosan till kontakten vid luftburken. För att vara på säkra sidan har jag modifierat satsen för några bilar genom att installera ett extra relä för den tredje lampan . Till det har jag dragit separat matning och styrningen från den original reläet utgång 87.
glock40sw skrev:Anledningen att Volvos sats är begränsade bara för två ljus är den klena matningskabel från säkringsdosan till kontakten vid luftburken. För att vara på säkra sidan har jag modifierat satsen för några bilar genom att installera ett extra relä för den tredje lampan . Till det har jag dragit separat matning och styrningen från den original reläet utgång 87.
Varför inte köra alla 3 på relä då??
Även om man sätter 2 relä är det inget merjobb direkt.
Har 5 xenon extraljus fördelade på 2 relä som är mont snyggt på en plåt vid skärmen.
Syns lite av någon kabel iövrigt är det inget någon reagerar på

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]