Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Normalt sett lagar man såpass nya bilar men den där såg ordentligt tillknycklad ut över ett stort område. Kan man laga den för mindre än 75% av marknadsvärdet så brukar man laga.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Lövet skrev: fre 23 nov 2018, 14:15 Normalt sett lagar man såpass nya bilar men den där såg ordentligt tillknycklad ut över ett stort område. Kan man laga den för mindre än 75% av marknadsvärdet så brukar man laga.
Så sant... Dock med tryckt A-stolpe och utlöst gardin... Jag är tveksam, men man vet aldrig.
av Lövet
En vän A4 fick lättare parkeringsskada dörr, framskärm, huv+lampa. Det kostade 105.000kr. Det var mycket mindre skador än bilen ovan.
Användarvisningsbild
av Någonting
Tror nog att det blir inlösen pga A-stolpen även jag.

Sen ser inte dörren så värst rak ut, vet inte om det är för att den inte är helt stängd eller om chassit blivit snett.
av matteho85
En anekdot

Frun ringde mig direkt efter olyckan. Jag jobbar 10 minuter från olycksplatsen och satte mig i bilen direkt. Har nog aldrig kört så fort i mitt liv.

När jag kom fram stod det två brandbilar, två ambulanser och polis. Volvo on Call hade själv larmat med exakt plats. Det kallar jag säkerhet. Kommer bli en Volvo i fortsättningen oavsett ett högre pris.

Det första sambon sa var att helt plötsligt fanns en vänlig röst som pratade med mig utan att jag hade ringt upp. Jag ska ha en Volvo som nästa bil!
av Yaniz
Vad jag kan se så är det stolpen det hänger på. Skärmen, dörren och backspegeln skall väl gå att byta, men sedan är det svårt att utifrån bilden få en uppfattning om vad mer som fått stryk dvs vad som är deformerat utmed i sidan på bilen. Men jag skulle gissa på inlösen 70/30.

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]

Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]