av patqve - tor 22 nov 2018, 13:22
- tor 22 nov 2018, 13:22
Hej,
Jag behöver lite köpråd innan jag slår till!
Helst av allt vill jag ha en XC60 men har varit sugen ett tag på att testa laddhybrid på gott och ont.
XC60 T8 blir för dyr för mig.
Har provkört V60 och gillar bilen väldigt mycket.
För samma pengar som en V60 T8 med lite lull lull får jag en fullsmetad XC60 T5 AWD.
Har ca 4,5 mil till jobbet och möjlighet att ladda både hemma och på jobbet.
Kör Essingeleden varje dag så mycket köande blir det.
Vi har bensinkort på jobbet som jag kan använda, alternativt om jag står för soppan själv och tar ut milersättning.
Av det jag läst runt och tolkat på nätet så känns det inte som att räckvidden och förbrukningen är så bra och att det finns en del missnöje? Rätta mig om jag har fel.
Är det någon annan som går i samma tankar som mig och velar? vad har ni för känsla?
Det är väldigt lång leveranstid på V60 T8 så det kan spela in också, läste om V60 T6 laddhybrid som kommer att den kanske är optimerad för länge räckvidd.
Vad tror ni om andrahandsvärdet, vilken bil står sig bäst?
Tackar på förhand för era synpunkter //
Jag behöver lite köpråd innan jag slår till!
Helst av allt vill jag ha en XC60 men har varit sugen ett tag på att testa laddhybrid på gott och ont.
XC60 T8 blir för dyr för mig.
Har provkört V60 och gillar bilen väldigt mycket.
För samma pengar som en V60 T8 med lite lull lull får jag en fullsmetad XC60 T5 AWD.
Har ca 4,5 mil till jobbet och möjlighet att ladda både hemma och på jobbet.
Kör Essingeleden varje dag så mycket köande blir det.
Vi har bensinkort på jobbet som jag kan använda, alternativt om jag står för soppan själv och tar ut milersättning.
Av det jag läst runt och tolkat på nätet så känns det inte som att räckvidden och förbrukningen är så bra och att det finns en del missnöje? Rätta mig om jag har fel.
Är det någon annan som går i samma tankar som mig och velar? vad har ni för känsla?
Det är väldigt lång leveranstid på V60 T8 så det kan spela in också, läste om V60 T6 laddhybrid som kommer att den kanske är optimerad för länge räckvidd.
Vad tror ni om andrahandsvärdet, vilken bil står sig bäst?
Tackar på förhand för era synpunkter //