Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
7-10% på priset är väl ganska normal rabatt.
av Lockis
UnleashFusion skrev: ons 21 nov 2018, 19:44 hm.. ingen teknik/VOC/lounge pkt? ;o
TS verkar bara vara intresserad av utseende och motor :-)

Som privatköp tror jag du kan hamna någonstans runt 5% i rabatt. Självklart kan man deala lite mer på vissa saker än andra.
Personligen hade jag gjort toningen i efterhand hos ÅF då det förmodligen blir billigare och mörkare. Den toningen som kommer ifrån fabrik idag var inte vad jag väntade mig.
av least
Fabrikstoning på en V90 är rejält mörk, hur mycket mörkare vill du ha?
Användarvisningsbild
av grillchips
På privatköp hamnade jag på strax över 9% totalt sett, första gången jag handlade hos firman (dock servat gamla bilen där i ett gäng år). Det krävdes ingen större förhandling kring rabatten, initialt var den satt på ~7% men vid förfrågning hos andra aktörer så kom vi till strax över 9%, jag återkopplade till första stället där jag verkligen var nöjd med bemötande och annat, kontrade med vad jag fått och säljaren sa att han kunde matcha, affären var därmed i lås.
Till TS: det finns en stor offert-tråd som du bör läsa igenom om du vill få lite kött på benen!
av Lockis
least skrev: fre 23 nov 2018, 11:48 Fabrikstoning på en V90 är rejält mörk, hur mycket mörkare vill du ha?
Tror inte det är skillnad på toningen i V60 och V90 och i V60 är den inte "rejält mörk" enligt min standard.
Gamla V60 med toning ifrån frabrik var mycket mörkare.
av Lockis
grillchips skrev:På privatköp hamnade jag på strax över 9% totalt sett
Det är riktigt bra för att vara privat.
av least
Lockis skrev:
least skrev: fre 23 nov 2018, 11:48 Fabrikstoning på en V90 är rejält mörk, hur mycket mörkare vill du ha?
Tror inte det är skillnad på toningen i V60 och V90 och i V60 är den inte "rejält mörk" enligt min standard.
Gamla V60 med toning ifrån frabrik var mycket mörkare.
Oj, då vill du verkligen ha det mörkt!

Jag tycker detta är mörkt nog:
mörk.png
mörk.png (112.28 KiB) Visad 588 gånger
av Lockis
least skrev: fre 23 nov 2018, 16:39

Oj, då vill du verkligen ha det mörkt!

Jag tycker detta är mörkt nog:
mörk.png
Jao mörkare än vad jag fick. Tycker inte man ser hur det är på bilder. Det första min sambo var när dem körde in bilen i hallen var "näe, dem har ju glömt toningen" för det syntes inte framifrån då bakrutan var då ljus.

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]