Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djinn
Leveranssidan uppdateras vanligtvis en gång per dygn.
av perhall
Bosa skrev:Och jag har fått mig en offert på en Classic 170HK Momentum Electric Sillver med följande tillägg: Bakre mittarmstöd m muggh, Kr-kudde pass m nyckelav., Mugghåll mittkonsol fram. Skålade gummimattor grå, Fast drag (exkl besiktning), El-motorvärmare med kupékontakt, Gislaved GIDA195/65R15 N*F5 PROSPERO.

Allt till ett pris av 267100:- med reg besiktning av drag.

Nån förresten som vet om toningen som ingår i Herrgårdsvagnspaketet är endast en toning för syns skull eller om den även tar bort solvärme?
Hej, och ursäkta (du kanske beställt bilen och blev erbjuden 50 000 rabatt på det gamla riktpriset på V70 170...) men är det någon rabatt med 267100? jag räknar snabbt i huvudet... och kommer fram till att det inte är det. Men jag kanske har fel?
Användarvisningsbild
av Bosa
Rabatten jag fått på bilen enligt affärsförslaget är på 3,2% på bilen, har iaf 100% rabatt på skålade gummimattor. :) Rabatten jag fått på denna bil allt som allt är 11392:- enligt affärsförslaget.

Priset på V70N 170HK Momentum utan tillägg för Electric Silver osv efter att rabatten på 3,2% är dragen ligger på 239800:-, nu när du säger det så är väl det ordinarie pris nu eller? Ordinarie pris enligt offerten är 247800:-

Kostnaden för drag, motor och kupéuttag samt vinterdäck ligger på 19550:- efter att rabatter är avdragna.
Användarvisningsbild
av Mr H
Heppla!! Nu finns bilen hos min återförsäljare!! :D

Din Volvo V70 Classic finns hos din Volvohandlare

Då måste jag ju åka förbi idag och se om jag kan smygtitta på den......
Användarvisningsbild
av Janne65
Mr H, hur många dagar tog transporten?
Användarvisningsbild
av Mr H
Janne65 skrev:Mr H, hur många dagar tog transporten?
Ingen aning! Igår sa leveranssidan fortfarande att bilen var färdigbyggd.... :D
Transportsteget hoppades över så dom kanske transformerade bilen från Gent och till Göteborg! :wink:
av Djinn
Jajamensan.
Efter att ha sett X-men 2 så blev Volvoledningen så imponerade av Nightcrawlers teleporteringsförmåga att man i hemlighet la ner nästan en miljard av Fords pengar(det är därför Ford går så dåligt ekonomiskt nu) på att utveckla en egen transport-teleportör.
Och nu är den såpass utvecklad att de har vågat prova den på leveransklara bilar.
:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Janne65
Hmm, jag är så pass gammal att jag tänkte "Beam this Volvo, Scottie!". Ja, det tar väl nån dag extra att få upp bilen hit. Hörde förresten att bilen åker tåg till Borlänge först och lastas sedan om för transport till min ÅF. Sedan skall dragkrok och motorvärmare monteras. Ja ja, blir väl nästa vecka förhoppningsvis...
Användarvisningsbild
av Jon
Nu i natt så hoppade bilen in i produktion äntligen. Hur lång tid tar det att bygga en bil, ni som bygger bilar i torslanda?

Så vet jag om det står ute på justeringsgården och bara väntar, kanske då vara lite extra vaksam vid leveransen.

/Jon
Användarvisningsbild
av Jon
Nu var den klar i alla fall och preliminär leveransvecka hoppade ner till v39, kanske bådar det som att det är en direkt ok :)

/j
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!