Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Varken tryckluft eller dammsugning är helt rekommenderat, det höga luftflödet skulle i värsta fall kunna få lagret i fläkten att skära ihop. Men det går ju i rimliga mängder. Annars är det inte så extremt jobb att demontera, men det finns roligare saker att göra också ;p
Användarvisningsbild
av Steffe3
I mitt fall hade det snurrat in sig så pass mycket att det hade inte hjälpt åt vilket håll man försökte flytta dammet, enda sättet att få bort det var att ta bort det fysiskt genom den tråkiga vägen (demontera panelen och fläkten).

Vet inte om det var något fel på min egentligen, men vi hade ändå panelen borta för att byta display på stereon, så vi passade på att rensa bort det när vi ändå var inne :P

Det sitter dessutom en väldigt tunn tråd (temperatursensorn/motstånd) som kan ta stryk i värsta fall. Något liknande luftmassemätaren skulle jag tro.
av Tompan60
Om du har hår och annat i sensorhuset blåser det in i fläkten. Ej bort. Sensorn består av en tunn tråd men ett motstånd på. Svag luft klarar den nog men var försiktig. Finns på Youtubehur man dementerar och rengör. Men testa med ett tunt papper vid gallret. Om den fastnarav suget är inte felet där. Lossnar den bara så vet du felkällan..

Lycka till.

Hittar jag Youtube klippet senare länkar jag här...

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]

Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]