Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tombee
Gjorde en snabb koll idag hos Volvohandlaren.
Se bifogad bild där det sitter samma 18-tumsfälgar på en T4:a respektive en D3:a.
Man ser ganska tydligt att man kan glömma 17-tumsfälgar till T4:an men att det fungerar på D3:an.
broms_v90_t4_d34.jpg
broms_v90_t4_d34.jpg (65.3 KiB) Visad 520 gånger
av AndS
Jag gillar inte små skivor i stora fälgar. Men här finns symmetri med 18" och skivor, snyggt och funktionellt med större skivor/ok.
Tyvärr lite sämre komfort.
av Tiimpan
Perra83 skrev: tor 22 nov 2018, 00:52 En fördel med lite större fälgar är att det går lättare att hålla fälgarna rena.
Nackdel att det går åt förbannat mycket fälgrengöring ;-) :-D men det är det värt.
av olofgeo
Kunde jag ha mindre och smalare däck skulle jag ta det, komforten betyder allt ,hur fälgen ser ut har mindre betydelse bromsskivan storlek är det någon som tittar på det?
av AndS
olofgeo skrev: tor 22 nov 2018, 10:41 Kunde jag ha mindre och smalare däck skulle jag ta det, komforten betyder allt ,hur fälgen ser ut har mindre betydelse bromsskivan storlek är det någon som tittar på det?
Självklart i mitt fall när jag väljer hjulstorlek annars skulle jag väl inte skriva det, varför frågar du? ;-)
Helst mycket gummi för komfort och sedan får inte skiva/bromsok se små/underdimensionerade ut.
Titta på en V90 med 21" så ser du varför jag inte väljer det.
Sedan finns det de som prioriterar stora hjul utan att bry sig om skiv/bromsoks storlek.
Smaken är olika för det estetiska.

Kan du gå in i varje modul och läsa st[…]

Kan väl konstatera att det inte blev nå[…]

Bricka oljeplugg växellåda

Hmm får kolla en gång till då om[…]

Kylarvatten i kupén

Okej tack ! Visste inte vad det hette :-)