Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ITTo skrev: ons 24 okt 2018, 16:45 Hello, efter att ha läst denna tråd så blir man lite orolig, kanske ska man skaffa en laddare till bilen.
Har en V90CC 2017, men finns ju en uppsjö olika laddare om man kollar på Bilias hemsida.
Denna tänkte jag mig, lite lagom dyr så där... Är det någon som har en sådan? Eller som vet att det funkar fint?
https://www.bilia.se/biltillbehor/tekni ... kgct56308/
C-tek är bra laddare!
Jag har följt diskussionen med stort intresse. Har en nästan ny V90 CC som har stått still de senaste veckorna. Jag har en Ctek laddare inkopplad till parkeringens motorvärmaruttag. Den slår på strömmen varje dag i 3 timmar. Det borde räcka till - tycker jag. Trots detta har bilen gått i viloläge enligt VOC-appen. Jag var i kontakt med Upplands Motor och enligt teknikern mäts inte spänningen utan tiden för stillestånd. För att få bort viloläget måste motorn startas varje vecka. En ganska onödig procedur. Starten förbrukar ju en hel del ström. Hade varit smart att viloläget inträder först vid en viss spänningsfall.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]