Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Ted68 skrev: fre 16 nov 2018, 22:00 Är lite nyfiken på komforten och ljudnivån inne i bilen när man kör jämfört med gamla V60.
Nån som har haft den gamla V60 och den nya modellen typ :)
Gäller inte bara T5 då.
Japp! Kommer från en D3 -17 och bytte upp mig till D4 -19!
Och ja det var verkligen ett uppköp! har haft bilen lite mer än en vecka och jag har ännu inte hittat något som är sämre i den nya bilen förutom toningen. Den suger ifrån frabrik, bättra att låta din ÅF lägga dit en mörkare toning innan leverans.

Hade inga akustik rutor i förra bilen och har inga nu iheller, upplever ändå nya V60'n som tystare. Komforten är det ljusårs skillnad på. Dock visade det sig att jag hade tydligen sportsätena i min förra V60 och nu har jag helläder komfort och dessa är fantastiska! Har änsålänge inget ont att säga om bilen i sig. Det enda jag kan känna min bil saknar och som jag gärna haft (fanns inte plats i budget då jag har tjänsebil) är akustik rutor och Harman/Kardon ljud. Även 360 kameran hade jag velat lägga till men som sagt så fanns det ingen plats i min budget då jag inte ville ha D3 motorn, upplevde den som väldigt slö och tråkig i gamla bilen och sen är det mycket snyggare med 2 utblås bak ;-)
Hoppas min recension var till hjälp!

EDIT: Just nu kör jag på dubbfria Pirelli vinterdäck och dem är lite tystare än sommardäcken har jag fått höra. Har ännu inte kört med sommar däck då den levererades på Vinterdäck så mitt omdöme gällande ljudnivån kan ändras i April :)
Senast redigerad av 1 Lockis, redigerad totalt 0 gånger.
av joysam
Ted68 skrev:Är lite nyfiken på komforten och ljudnivån inne i bilen när man kör jämfört med gamla V60.
Nån som har haft den gamla V60 och den nya modellen typ Bild
Gäller inte bara T5 då.
Jag kör nya V60 D4 och körde innan dess gamla V60 D4.

Ljudnivån, enligt enkla mätningar är ca 3 dB lägre, jag har inte akustikrutor nu och hade det inte förut heller.

Jag har H/K-ljudet i min, mycket bra.

Komforten är bättre.

Jag har skinnstolar, sportstolarna.
Dynförlängningen och svankstödet gör gott.

Köregenskaperna är mycket bättre.

Volvo tog ett stort steg med nya V60.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Ted68
Tackar för svaren Lockis och joysam.
Det låter som det blir ett byte nästa år då :)
Kör V60 D4 nu, men blir nog en bensinare nästa gång. Kör inte så mycket, ca 1400 mil per år
av Suunto
Blir nedan vinterhjul till min:
18” Multi Spoke Black Diamond Cut med nokian hakkapeliitta 9.

Någon som kör på samma set up?
av stevvee
Suunto skrev:Blir nedan vinterhjul till min:

Försöker få andra då dom är förbaskat fula

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Ted68 skrev: fre 16 nov 2018, 22:00 Är lite nyfiken på komforten och ljudnivån inne i bilen när man kör jämfört med gamla V60.
Nån som har haft den gamla V60 och den nya modellen typ :)
Gäller inte bara T5 då.
Jag har visserligen bara kört dem som hyrbilar sporadiskt men håller med om att nya V60 är ett stort lyft. Den gamla kändes alltid billig tyckte jag.
av lv455
Jäpp, samma här. Jag kollade om man kunde få andra fälgar men det var dessa och för 9900:- för kompletta hjul med Hakka 9 klagar jag inte.
Suunto skrev: sön 18 nov 2018, 08:45 Blir nedan vinterhjul till min:

av Lockis
epostaren skrev: sön 18 nov 2018, 17:12 Glöm inte Hakka-skyddet bara
What?
av stevvee
Lockis skrev:
epostaren skrev: sön 18 nov 2018, 17:12 Glöm inte Hakka-skyddet bara
What?
Googla hakka skydd så förstår du :)

• 1
  • 10