Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Självklart. Och jag pratar inte om galna ryska-youtube videos utan egna upplevelser.

Jag garanterar att om du sätter dig och kör bil lite själv i andra världsdelar. kör tex lite i Afrika, Indien, Kina, Sydamerika, eller tex Turkiet osv och så tar du och tittar på dina videosnuttar igen när du kommer hem så kommer du inte ens fatta vad det var du hetsade upp dig för :-) .. garanterat.
Ang Joels filmer, finns en del grejer i dessa som jag gillar att det uppmärksammas:
1) Konstant mittfilskörning i trakten av Stockholm i synnerhet. Inkompetent körning.
2) Folk som inte har vett att ha belysning på sitt fordon, köra runt i "zombie-bilar". Inkompetent körning.
3) De som bryter in från ytterfil mitt framför näsan på folk och ska ut på en avfart. Inkompetent körning.

Bara kör på Joel!
VolvoB20 skrev:Självklart. Och jag pratar inte om galna ryska-youtube videos utan egna upplevelser.

Jag garanterar att om du sätter dig och kör bil lite själv i andra världsdelar. kör tex lite i Afrika, Indien, Kina, Sydamerika, eller tex Turkiet osv och så tar du och tittar på dina videosnuttar igen när du kommer hem så kommer du inte ens fatta vad det var du hetsade upp dig för :-) .. garanterat.
Nu känner jag mig oftast inte så "upphetsad".. Utan mer förundrad. :D (klart att man ibland blir lit sur.. Men sånt rinner oftast snabbt av.) Det kan ju ibland mest vara humoristiskt hur märkligt folk kör.

Jag har kört bil i större delen av Västeuropa, samt i USA. Se en har jag åkt bil i många östländer. Polen, Vitryssland, Rumänien, Ukraina etc. Klart att det är helt annorlunda.. Men väl här hemma förväntar jag mig en högre kunskapsnivå och större risktänk än i länder där utbildning och säkerhetstänk inte är lika långt kommet.
Många svenskar kör lika illa som folk i Albanien, Rumänien, Ryssland, Bulgarien, Ukraina och Moldavien...
fjohan82 skrev: lör 17 nov 2018, 18:54 Många svenskar kör lika illa som folk i Albanien, Rumänien, Ryssland, Bulgarien, Ukraina och Moldavien...
Kan väl till stor del bero på att dessa folkgrupper är vanliga på svenska vägar numera, uppplever att väldigt många icke-svenskar kör som krattor på vägarna, undantaget afrikaner som nästan undantagslöst använder bältet, blinkers och till och med har bakljusen tända när det är mörkt.

Mike

Idag har den fått köra släp fö[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]