Moderator: Moderatorer

Hämtat ut en BBV Ultra Performance Foamer som beställdes tidigare i veckan. https://www.bollnasbilvard.se/foam-lanc ... 01-bf.html
Denna har jag tänkt att använda i min lokala GDS-hall. Perfekt att ha i bilen och bara svänga in och spola av vid behov. :-)
Ska bli intressant att se hur den levererar, materialmässigt verkar den vara väldigt robust.

För den som gillar spänning (och att gambla) kan jag tipsa om detta ikväll: https://www.bollnasbilvard.se/content/29-mystery-box
Hur får du kopplat den? De närmaste gds jag har här är antingen autoclean som kör med kärchers hårdvara och där är allt gängat (nordens sämsta självtvätt för övrigt)
Okq8 har även gdshall här, men samma där, allt gängat.
TommyP86 skrev: fre 16 nov 2018, 19:29 Hur får du kopplat den? De närmaste gds jag har här är antingen autoclean som kör med kärchers hårdvara och där är allt gängat (nordens sämsta självtvätt för övrigt)
Okq8 har även gdshall här, men samma där, allt gängat.
I min OKQ8-hall är det ett handtag likt det nedan. Man drar "ratten" (uppe till vänster i bild) bakåt så släpper högtryckslansen.
Till detta handtag används adaptrar som denna: https://www.bollnasbilvard.se/kopplinga ... 01255.html , vilket gör att jag kan koppla in en Foamer.
Har en Foamer sedan tidigare, men den läckte och fungerade inte tillfredsställande, den jag fick hem idag känns betydligt mer stabil.
I hallen finns, förutom högtrycken, både lågtrycksmunstycke och en liten rullvagn som man kan tvätta bilens underrede med. Båda dessa kopplas in i handtaget nedan vid tvättplatserna.
kew-pistol.jpg
kew-pistol.jpg (10.32 KiB) Visad 1135 gånger
Senast redigerad av 1 fjohan82, redigerad totalt 0 gånger.
Åh, vilka coola grejer ni har!

Själv blåste jag av V70 i en spolbox som tillhandahålls av en bilfirma här i byn, det blev iaf bättre och det håller sig några dagar nu när det slutat regna, borsten törs man ju inte använda.

Det enda jag hade med mig själv var lite avfettning, snål-Ove som jag är
TommyP86 skrev: fre 16 nov 2018, 19:57 Det vore nåt det. Får ta en runda och kolla dom andra hallarna i närheten också, var nåt år sen sist, kanske nån som bytt.
Det gör du rätt i.
SBergdahl skrev:Köpt en uppsättning Arrakis. Inte direkt vanliga på V70 men jag gillar den kaxiga designen. Blir lite utprovning till våren för att se om det passar.
Den kombinationen har jag bara sett vid något enstaka tillfälle, men det brukar se ganska bra ut!
fjohan82 skrev: fre 16 nov 2018, 20:34
TommyP86 skrev: fre 16 nov 2018, 19:57 Det vore nåt det. Får ta en runda och kolla dom andra hallarna i närheten också, var nåt år sen sist, kanske nån som bytt.
Det gör du rätt i.
SBergdahl skrev:Köpt en uppsättning Arrakis. Inte direkt vanliga på V70 men jag gillar den kaxiga designen. Blir lite utprovning till våren för att se om det passar.
Den kombinationen har jag bara sett vid något enstaka tillfälle, men det brukar se ganska bra ut!
Jag har hittat exakt en enda bild på en V70 P2a med den fälgen på Google :-)
  • 1
  • 1022
  • 1023
  • 1024
  • 1025
  • 1026
  • 1912
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida