Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

x74 skrev: sön 11 nov 2018, 10:54
KenZoo skrev:
HPinter skrev:Exakt så.. Dom fyrcylindriga motorerna är sk. VEA-motorer. Men just det här problemet finns endast på dom lite större motorerna som har balansaxlar.
Du verkar kunna en del om det, finns det nån årsmodell där det blev bra ?
Har en s90 T4 tillverkad sent -17 ,, blir lite nojjig nu :)
Du kan ligga i zonen att få missljud, det har rapporterats om S90 dieslar D4-17 med missljud , jag har T4an i v60 -16 med missljud har fått min bytt en gång (1,5år sen) den nya rök efter lika många mil som den första, så jag går nu och inväntar den nya axeln som ska komma innan 2018 slut. Jag hör massor med vea spisar på gatan som viner.
Jag byter axel på torsdag. Enligt dina efterforskningar, är den axeln inte bra? Bör jag vänta?
Du bör åtminstone be din pst kolla i deras service system, sök på balansaxel, läs ordentligt, min pst kunde inte läsa jag gjorde det åt honom, huruvida det står nått om att en ny kommer till dieslarna, om det står det skulle jag alla dar i veckan vänta, då jag har fel på en uppdaterad variant, men som nu kommer en 3 axel till iallafall bensinare, så kolla upp.
Senast redigerad av 1 x74, redigerad totalt 0 gånger.
HPinter skrev: mån 12 nov 2018, 09:18 Fick svar nu från verkmästaren. Det ska finnas en uppdaterad axel. Så det blir operation på torsdag för patient S90 :-).
Är det den senaste nummer tre?
Då kan kanske min med bli bytt den 29:e när hon ändå är inne på service.
Fråga, måste motorn lyftas ur för byta balansaxelpaket eller kan det bytas underifrån?
Perra83 skrev: mån 12 nov 2018, 12:29
HPinter skrev: mån 12 nov 2018, 09:18 Fick svar nu från verkmästaren. Det ska finnas en uppdaterad axel. Så det blir operation på torsdag för patient S90 :-).
Är det den senaste nummer tre?
Då kan kanske min med bli bytt den 29:e när hon ändå är inne på service.
Har du mer info om när en version 2 kom och när 3 beräknades komma? Så jag kan forska närmare med min biliaverkstad. Dom säger bara att det är ett nytt uppdaterat axelpaket.. Inte lyckats få veta NÄR det kom.
Väldigt tråkigt med missljud och bristande konstruktionslösningar.. När jag som bilmekaniker åker till nån stormarknad för att handla och kliver ur bilen, så möts man ofta av Förbipassande bilar med VEA motorer och vinande Balansaxlar tyvärr..

Jep, det kollade vi. Det fanns två märk[…]

Kan ju bero på att bränslepumpen i ta[…]

Flytten? Volvo Cars flyttar bygge av XC60 till US[…]

Går att beställa som reservdel p&arin[…]