Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Derank skrev:
AndS skrev:Men visst kör man lite och i stadsmiljö kan det nog fungera.
Det finns ju massor a fordon utan bakruta. Och man vänjer sig snabbt.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Nu tycker ju jag att det är jäkligt dumt att göra trafiksäkerheten Sämre om man nu inte prompt måste.
Det finns en anledning till att man har en innerbackspegel, eller hur?
av UnleashFusion
CaptainOats skrev: tis 13 nov 2018, 19:26 Har man kört skåpbil, lastbil eller liknande vet man att sidospeglar funkar rätt bra....
jag som enbart kört kombi använder sidospeglar än backspegeln.. även när jag backar(har inte backkamera) använder för det mesta sidospeglarna och ibland backspegeln om man parkerar nära en pelare eller dylikt. ute på vägarna är nog chansen 5% jag kollar backspegeln och 95 sidospeglarna, dels för att bagageutrymmet är fylld med saker som blockar backspegelns-position jämnt
av Lockis
Nu vet jag inte när ni tog körkort men jag har en känsla av att nyare körkort har bättre koll i backspegeln än den äldre generationen körkort. Personligen tycker jag det suger att köra täckt, hög last eller med släp.
Användarvisningsbild
av Derank
Beoror väl säkert mycket på hur van man är, då jag tog lastbilskort fick jag lära ,ig att använda sidospeglarna och det gör jag än idag oavsett vilket fordon jag kör. Och jag vågar påstå att jag inet äventyrar trafiksäkerheten pga det.
av Lockis
Derank skrev: tis 13 nov 2018, 20:24 Beoror väl säkert mycket på hur van man är, då jag tog lastbilskort fick jag lära ,ig att använda sidospeglarna och det gör jag än idag oavsett vilket fordon jag kör. Och jag vågar påstå att jag inet äventyrar trafiksäkerheten pga det.
Som jag tolkar dig så är du då den äldre generationen förare. Vem som säger att du äventyrar trafiksäkerheten pga att du tillhör den äldre generationen och förlitar dig mer på sidospeglarna vet jag dock inte.
av Putsarn
Skit i det nu, klarar man inte att hålla bakrutan ren utan torkare så är man dålig på att underhålla sin bil.

Till användaren som hade pluggat hålet, 28mm? Bild på detta?
av Lockis
Putsarn skrev: tis 13 nov 2018, 21:30 Skit i det nu, klarar man inte att hålla bakrutan ren utan torkare så är man dålig på att underhålla sin bil.

Till användaren som hade pluggat hålet, 28mm? Bild på detta?
Förlåt mig men jag har tvättat min bil 3 gånger på lika många dagar. Just nu suger vädret och det går inte att se ett skit bakåt utan att köra torkaren med spolarvätska om man inte vill tvätta bilen. Personligen väljer jag torkade och vätska.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]