Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lsn
Har en xc60 d4 awd classic 2017 summum automat som gått drygt 1000 mil
Har polstaroptimerat den. Efter första servicen med uppdatering har den börjat skaka på låga varv. Speciellt märkbart kring mellan 40 till dryht 60 kmh. Bilen durrar. Volvo har tittat på bilen och konstaterat skakningarna, men hittar inget fel. Har inget med däcken att göra heller
Det här är ytterst irriterande eftersom de flesta tätortsvägarna ligger inom spannet 40-60 kmh.Skakningarna försvinner dock så snart jag ger extra gas eller använder sportläget. Några tips på bad jag kan göra?
av grålle1
Hmm... har hört andra som var nöjda med polestaroptimeringen för att de BLEV AV MED vibrationer på låga varv... så DET borde ju inte vara en orsak.
av dannesk
Antar att du inte menar skakningar utan vibrationer i chassiet. Kolla vilka varv vibrationerna kommer vid olika belastningar osv. Jag har tydliga kännbara vibrationer i min, vart dock bättre efter PS, men jag har kört flertalet XC60 med gamla 5-cyl dieseln och de vibrerar lika mkt men vissa ägare känner det inte men efter man påpekat det så blir det "jaha du menar dom vibrationerna". De blir värre när det är kallt ute eller när motorn är kall.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag har kört en uppsjö av 5 cyl d4 och alla vibrerar mer el mindre och helst i 40-60kmph precis som att man kör på för hög växel.

Vissa dagar mer än andra

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]