Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
I förmiddags fick jag meddelandet ”din Volvo är olåst” i VOC. När jag tittar i VOC så är bilen mycket riktigt olåst och bakluckan är öppen.
Kommandot ”låsa” fungerar inte.

Problemet var att jag inte öppnat den då jag satt på jobbet ca 1 km från hemmet där bilen stod parkerad. Inte heller hade jag gjort något i VOC.

Går hem från jobbet och mycket riktigt står bakluckan öppen

Vad kan ha hänt? Jag har inte gjort nåt spec med bilen förutom att jag tvättade den igår vilket i sig inte borde skapa detta problem.

Nån annan som råkat ut för detta?

Tack på förhand.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hänt på min XC60 -16 också, totalt 3 gånger. Första gången för något år sen, och nu nyligt två gånger. Altid när jag varit hemma tack och lov.
Har hänt på min XC90 -17 vid två tillfälle när bilen var ny. Har inte inträffat under det senaste året.
Har hänt oss med (4ggr). Alla gånger det hänt ar vi tryckt på stång/lås/larma knappen. Nu stänger vi luckan med enbart stäng knappen och låser vid någon dörr istälet och efter det har det aldrig hänt. Även vi har haft "tur" att det hänt hemma på garageuppfarten. Volvo hittar inget fel.......men något fel är det helt klart.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]