Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Till Grillchips:
Du tänker inte på det gallret som sitter över diskanterna, dekorlisten? Det som finns i metal mesh bl.a?för det gallret går att byta.

Till TS:
Finns allt fördraget till att montera diskanterna i bakdörrarna? Blev sugen nu när jag märkte att där var tomt.

Antar att dörrsidorna måste av och att det inte räcker med dekorlisten. Var det krångligt?
Igår monterade jag bakre högtalare. Det gick fint att dra ljudet från befintlig bas. Nej det finns inget ljud fördraget. Den sladd som finns oanvänd är till dörrlåset, tror jag, Momentum saknar den knappen.

Tips ett måste är att också be skroten skicka med kablaget och högtalarfästen, från kablaget tas anslutningarna , mellanregister skruvar (skruvas i utan problem) och diskant skruvar + metalklipps för att fästa i (jag fick improvisera med skruv o mutter)
Senast redigerad av 2 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gång.
HitTheRoadJack skrev:Igår monterade jag bakre högtalare. Det gick fint att dra ljudet från befintlig bas. Nej det finns inget ljud fördraget. Den sladd som finns oanvänd är till dörrlåset, tror jag, Momentum saknar den knappen.

Tips ett måste är att också be skroten skicka med kablaget och högtalarfästen, från kablaget tas anslutningarna , mellanregister skruvar (skruvas i utan problem) och diskant skruvar + metalklipps för att fästa i (jag fick improvisera med skruv o mutter)
Tyvärr är min erfarenhet att skrotarna inte vill skicka med något extra, det finns helt inget extra att skicka med. Exempelvis högtalaren är listad på bildelsbasen, men dess fästen och skruvar har redan gått på destruktion.
Grillchips:

De går att byta. Jag köpte fyra nya i metal mesh eftersom någon repat ett av dem. Fick ett bra pris på bildelsbasen.

8000 kostar fyra nya på Volvo. Lite i överkant får man säga.

Dock så fanns det ingen led-belysning i de jag köpte, men det gick att flyta över den från förra dekorlisten, när man väl lärt sig hur de satt fästa med plastklipps..

Dekorlisten är lätt att lossa från dörren och det finns klipp på youtube..
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare