Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrKrille
Hej! Har då en v70 d5 från 04 med aw55/50 lådan som gick felfritt utan några krångel fram tills startkransen rensades runt årsskiftet. Haft ner lådan och bytt startkrans i somras, med lådan på plats och oljan kontrollerad så provstartar jag. Absolut inget händer när jag går igenom lägena, tömmer ur oljan i sumpen och den är svart. Fyller på samma mängd och lossar retur på kylaren för att spola systemet. Det kommer ingen olja.. Det finns inga oljud, alla växellägen går i. Finns inga felkoder heller. Det enda jag kan se är att solenoiderna inte verkar öppna i rätt ordning enligt en beskrivning från sonnax.com
Jag har bara haft ner lådan och sen upp igen, inte pillat på något på den. Någon som har vart med om liknade? Eller har några idéer?
Okej då har jag väl oturen att den inte satt rätt säkert.. jag vet inte, har inget att kolla dom olika trycken med. Men det känns att de går tyngre för motorn när jag går igenom växlarna i manuellt läge. Däremot kommer det ju inte ut någon olja ur returen.
av MickeM
Du är säker på att det är nått hydrualiskt fel?
Så det inte är en inre drivknut som ramlat isär när lådan var nere. ...
MickeM skrev: tis 13 nov 2018, 11:59 Du är säker på att det är nått hydrualiskt fel?
Så det inte är en inre drivknut som ramlat isär när lådan var nere. ...
Om jag har P i och tar i för hand så rör sig båda framhjulen så bör inte vara någon drivknut.
EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]