Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av angrah
Hej! Jag upplever att min ratt börjar vibrera och skaka mellan 70-110km/h. Det kommer och går, ibland vibrerar inget alls och bilen rullar som den ska, oberoende underlag och dylikt.

Jag undrar vad detta kan bero på? Funderade först på om någon fälg är vind, men då borde det vara ojämn och vibrerande körning hela tiden eller? Då kom jag å tänka på om det kan vara hjulinställningen som har börjat spöka och att det sitter och glappar fram och tillbaka någonstans? Någon som vet?

Hälsningar,

Nils
Användarvisningsbild
av dave
hej! enkel fråga: har du kollat så alla bultar är fastdragna? har du lättmetallfälgar kan de lossa. Sen är det som du säger möjligheten att hjulinställningen (fyrhjulsinställning) behöver göras och du bör be en däckfirma tvätta och balansera dina hjul.

Lycka till!

Dave
Användarvisningsbild
av greeeken
Kollat bussningar? spindelled m.m ?
av TomZaj
Fyllt på med luft på burk?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Är det orginal fälgar , volvo som sitter på ? , om inte kolla så att det finns centrum ringar.....alla icke orginal behöver inte, men de flesta gör...
av angrah
**LÖST** Tvättade av fälgarna ordentligt från grus och skräp, nu går allt felfritt! /Nils
av flink
Det absolut vanligaste felet som ingen verkar tänkt på är ju ändå obalans. Det brukar uppstå just mellan 70-100 och sen försvinna igen och komma tillbaks 10 ggr värre kring 140!
Eftersom det hjälpte att bara tvätta av fälgarna så kan man ju undra lite över hur skitiga dom egentligen var. Du måste haft en hel del sörja på dom om det skapar obalans i fälgarna! :)
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]