av Klabbarparn - tis 23 okt 2018, 08:18
- tis 23 okt 2018, 08:18
Hej,
Har ett mystiskt problem med min bil. V60 D4-15.
Symptom.
*Värmen i kupén försvinner efter efter ca 4 mils körning. Då blåser det nästan bara kallt.
*Det tar relativt lång tid att få värme i kupén från att bilen är kall.
*Värmen försvinner också när jag stannar vid rödljus eller liknande. Men återkommer när jag gasar på. Dock inte efter att jag kört en längre sträcka. Då är det som att det inte spelar någon roll om jag gasar eller inte. Då blåser det bara kallt.
*När bilen är kall kan man, om man varvar motorn, höra ett bubblande ljud bakom panelen.
*Motortempen ligger precis på mitten. (som den ska antar jag)
Jag har lämnat in bilen på aukt. verkstad och först var dom inne på att det kunde vara en spricka i toppen. Men dom tror också att det kan vara luft i kylsystemet. Dom har testat att tömma kylmediat och vakumfylla(?) varpå jag hämtade bilen igår för att testa om det hjälpte. Vilket det inte gjorde.
Så nu undrar jag om någon har råkat ut för liknande beteende med sin bil.
Kommer bli kallt till vintern om jag inte löser detta känner jag.
Mvh
Har ett mystiskt problem med min bil. V60 D4-15.
Symptom.
*Värmen i kupén försvinner efter efter ca 4 mils körning. Då blåser det nästan bara kallt.
*Det tar relativt lång tid att få värme i kupén från att bilen är kall.
*Värmen försvinner också när jag stannar vid rödljus eller liknande. Men återkommer när jag gasar på. Dock inte efter att jag kört en längre sträcka. Då är det som att det inte spelar någon roll om jag gasar eller inte. Då blåser det bara kallt.
*När bilen är kall kan man, om man varvar motorn, höra ett bubblande ljud bakom panelen.
*Motortempen ligger precis på mitten. (som den ska antar jag)
Jag har lämnat in bilen på aukt. verkstad och först var dom inne på att det kunde vara en spricka i toppen. Men dom tror också att det kan vara luft i kylsystemet. Dom har testat att tömma kylmediat och vakumfylla(?) varpå jag hämtade bilen igår för att testa om det hjälpte. Vilket det inte gjorde.
Så nu undrar jag om någon har råkat ut för liknande beteende med sin bil.
Kommer bli kallt till vintern om jag inte löser detta känner jag.
Mvh