Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hade en del bekymmer med att nedgradera från IE11 till IE10, W7 vägrade och menade att IE10 inte skulle vara kompatibelt med min installation. Fick aldrig IE11 att funka inte ens i "kompatibilitetsläge". Efter att ha bråkat ett tag med maskinen (Windows snarare) så sökte jag andra lösningar eftersom jag sett att Chrome verkade få viss funktionalitet mot Vida om än inte fullt ut.

Hittade en spännande lösning som jag testat nu ang detta att flytta över till Chrome för att jobba mot Vida: https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=83998

Tricket är alltså att man installerar ett "IE Tab" tillägg i Chrome som gör att den kan nyttja de speciella resurser som IE tillhandahåller bla ActiveX . Finns en fullständig instruktion i länken ovan hur man gör, skitenkelt.

Finessen är att man då kan ha nyare .NET-framework 4 och IE11 på samma maskin för andra ändamål utan problem, det stör inte vad jag kunnat se. Återstår mer tester med att koppla upp mot bilen i diagnosläge etc för att jag ska kunna validera lösningen men i "ouppkopplat" läge ser det utmärkt ut.
Andreasace skrev:Vida 2014d är kompatibelt med IE 11 och framework upp till 4.6

Är Vida 2014a&b som inte vill fungera på IE 11
Ok, jag fick det inte att funka med IE11 och .NET 4+ framework. Därav lösningen iom att det inte gick att nedgradera enkelt. Ok allting "går" väl men med rimlig ansträngning menar jag.

Försöker jag starta Vida via IE11 får jag ett tomt fönster, givetvis samma adress dvs localhost/Vida/

Med Chrome & IE Tab tillägg funkar det perfekt.
Senast redigerad av 1 Leopold, redigerad totalt 0 gånger.
Laddade ner och körde det (vida+win7+kompatibel IE) på en virtuell maskin enligt bifogad länk, fungerade perfekt på min win 8.1-maskin. Nackdelen, om någon, är att det är en engelsk version.
https://forums.swedespeed.com/showthrea ... nload-Link
Leopold skrev:
Andreasace skrev:Vida 2014d är kompatibelt med IE 11 och framework upp till 4.6

Är Vida 2014a&b som inte vill fungera på IE 11
Ok, jag fick det inte att funka med IE11 och .NET 4+ framework. Därav lösningen iom att det inte gick att nedgradera enkelt. Ok allting "går" väl men med rimlig ansträngning menar jag.

Försöker jag starta Vida via IE11 får jag ett tomt fönster, givetvis samma adress dvs localhost/Vida/

Med Chrome & IE Tab tillägg funkar det perfekt.
Högerklicka på All in one Vida ikonen och välj Kör som administratör så är det löst
Andreasace skrev: Högerklicka på All in one Vida ikonen och välj Kör som administratör så är det löst
Tänkte inte på den lösningen! Japp det funkar det med visade sig nu, tack! Då har jag två bra alternativ att köra Vida nu.

Det var evigheter sedan jag körde med windowsburkar så jag får väl skylla på det...

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌

Kineserna är ju glada för att ha ett ext[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]