Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1280001
Lite efterbliven fråga kanske, men har du koll på att bälteslåset inte snurrat ett varv och ligger mellan ryggstöd och b-stolpe?

Vet faktiskt inte mer om rattstångsgrejen, fick det ordnat på verkstad. Men han sa nere vid genomföringen av rattstången.
av dannesk
#1280004
Det är ju en Volvo så man får gnälla på garantin och hoppas att det fixar annars riva hela inredningen och minska gneket med filttejp eller leva med missljudet, det är väl standard.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1280010
Bälteslåset har jag koll på och åker jag själv drar ja bältet över sidokudden på stolen. Bra med sportstolar.
Ljudet kommer framifrån. Hörde det först förra året på vintern och jag trodde att var is någonstans som rörde på sig. Men det är inte ofta som ljudet hörs.
av III
#1283338
Hittat ett irriterande skorrande som upplevdes vara inifrån instrumentpanelen. Visade sig vara ett kontaktstycke precis till vänster om rattjusteringen innanför kåporna som kunde vibrera mot konsolen. Man kan nå den via springorna under ratten. En bit butyltejp på konsolen till vänster om rattjusteringen och tryckte dit kontakten. Svårt komma åt men lite envishet så gick det. Inte skorrat sedan dess.
av halvgute57
#1283378
Många PST är tyvärr jävligt stressade p.g.a att det är för hög belastning och en arbetsgivare som sätter press på lönsamhet..samtidigt skall man vara åtkomlig på telefon,mail,kunder som kommer in..
Till råga på det ska man laga BILAR!
Användarvisningsbild
av Ankle
#1283449
III skrev: ons 28 nov 2018, 11:50 Hittat ett irriterande skorrande som upplevdes vara inifrån instrumentpanelen. Visade sig vara ett kontaktstycke precis till vänster om rattjusteringen innanför kåporna som kunde vibrera mot konsolen. Man kan nå den via springorna under ratten. En bit butyltejp på konsolen till vänster om rattjusteringen och tryckte dit kontakten. Svårt komma åt men lite envishet så gick det. Inte skorrat sedan dess.
Intressant. Gissar att det kom på låga varv och tex försvann under acceleration, men kom tillbaka så fort man höll konstant hastighet?
I så fall kan det mycket väl vara samma ljud som jag har i min. Sjukt irriterande, men har inte orkat göra något åt det (förutom att slå med knytnäven på olika ytor under färd i hopp om att det skall tystna. :D Det har inte funkat)
av III
#1283457
Ankle skrev: ons 28 nov 2018, 23:29
III skrev: ons 28 nov 2018, 11:50 Hittat ett irriterande skorrande som upplevdes vara inifrån instrumentpanelen. Visade sig vara ett kontaktstycke precis till vänster om rattjusteringen innanför kåporna som kunde vibrera mot konsolen. Man kan nå den via springorna under ratten. En bit butyltejp på konsolen till vänster om rattjusteringen och tryckte dit kontakten. Svårt komma åt men lite envishet så gick det. Inte skorrat sedan dess.
Intressant. Gissar att det kom på låga varv och tex försvann under acceleration, men kom tillbaka så fort man höll konstant hastighet?
I så fall kan det mycket väl vara samma ljud som jag har i min. Sjukt irriterande, men har inte orkat göra något åt det (förutom att slå med knytnäven på olika ytor under färd i hopp om att det skall tystna. :D Det har inte funkat)
Lite så. Som du skrev har det ändrat sig lite beroende på om bilen svängt, bromsat, accelererat. Inte låtit hela tiden. Varit mycket svårlokaliserat. Misstänker att rattens läge skulle kunna påverka också. Om du kollar under ratten, kåpan mellan instrumentpanelen och ratten ser du att man med lite god vilja kan Få in handen, på några ställen. Litka in handen i de vänstra springorna. då bör du kunna hitta sladden och även kontaktstycket. Du skulle nog till och med kunna nå sladden under körning och se om ljudet upphör. Jag tryckte fast bytyltejp på vänstersidan om sladden för den högra rör sig nog när man justerar ratten. Tryckte fast kontaktstycket i bytyltejpen. Åkt en del efter det och det har varit tyst.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]