- ons 07 nov 2018, 10:29
x74 skrev:Dom har ju på flera månader inte ens förstått att det är balansaxelpaketet som låter.. Och då har flera PST:er och verkmästaren lyssnat på motorn vid ett flertal tillfällen. Dom hänvisade ju t.o.m. till att en beg S90 inne i bilhallen lät likadant.. Det såg inte direkt jag som att mitt case blev sämre. Det bevisar bara min tes att det här problemet är relativt omfattande. Men som flera personer skrivit redan - Dom flesta VEA-ägare hör inte detta, vet inte hur det ska låta och /eller spelar Mix Megapol på hög volym och märker inget..HPinter skrev: ↑ons 07 nov 2018, 09:56Det är absolut inte en egenskap, Volvo skulle inte få sälja en bil då, missljudet finns inte där när axeln är ny, eller jo ett tränat öra kan urskilja balans axel ljudet (en ny)bland allt annat som låter av en motor ,men där är jag med om det kan vara en egenskap.Perra83 skrev: ↑ons 07 nov 2018, 09:27 Provade att spela in motorljudet. Första klippet som jag laddar upp på Youtube.
Låter precis som min VEA D4.. Men notera att min volvoverkstad tycker att det där är normalt ljud - en "egenskap". Först efter överbevisning från min sida som jag nu får ett byte.. Tack vare jagrullar som jag lyckades få igenom detta.
Och skulle de vilja få det till en egenskap måste det stå ordagrant i instruktionboken att motorn får ett visst missljud men det skulle vara normalt?!! Nä ska Volvo ha mig kvar som kund måste de skärpa sig några tum.
/S90 Momentum D4 -17