Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man svetsa på bulten men det kan såklart bli märke i fälgen.
Tror nog att alla Volvo värkstäder har alla låsnycklar sålänge de inte blivit förstörda eller försvunnit.
Jag har inte sett detta jobb utföras. Men däremot har jag sett resultatet. Det vill säga, min nyckel var förstörd (av en däckfirma) och jag fick överlåta åt Volvo att lossa dom skruvarna. Jag vet inte om dom hade en "reservnyckel" eller svetsade. Men om jag skulle svetsa på ett sådant ställe skulle jag ha "maskat av" med ett skydd av något slag. En tratt eller hylsa av koppar eller mässing.
Snackade med Volvo. Dom har en jäkla massa nycklar så nån borde passa tycker jag.
Men dom ville ha 77kr/st för ny bult!!
Så det fick bli Skruvat.se istället 20kr/st.
Snål, jag? Nä men jävlit less på grejer som ”försvinner”.. :crying:
harabad skrev: mån 29 okt 2018, 09:07 Snackade med Volvo. Dom har en jäkla massa nycklar så nån borde passa tycker jag.
Men dom ville ha 77kr/st för ny bult!!
Så det fick bli Skruvat.se istället 20kr/st.
Snål, jag? Nä men jävlit less på grejer som ”försvinner”.. :crying:
Man köper en ny sats med 4st Volvo låsbultar för typ 350kr så man får samma runt om, man byter väl inte bara en. Volvo har bra bultar med flytande konor, sedan förvarar jag iaf nyckeln på anpassat ställe i frigolitinsatsen under bagagerums golvet.

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]