Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jajamensan det är begagnade B&W högtalare hittade i bildelsdatabasen. Iom de är såpass nya kostar de lite mindre än halva nypriset. De passar direkt med befintliga skruvhål vid montering, tycker jag är en fördel i jämförelse med att köpa icke original.

Jag tro/hoppas det inte påverkar befintlig K502 HP förstärkare negativt iom det är en mindre uppgradering av diskanter/mellan register.

Intressant som jag läste i ett annat forum, om man byter förstärkaren till K503 B&W kommer Sensus känna igen det och till viss del ställa om sig till nya förstärkaren. Har dock inte kunna bilda en uppfattning huruvida högtalaranslutningarna är samma. Behöver ställa förstärkarna bredvid varandra :-)

Varje uppsättning diskant/mellanregister kostar på bildelsDB 1250:-/kr inkl moms. Så mao kommer jag lägga 7500:- för uppgradering fyra dörrar och tak.

Baserna låter jag vara, enligt andra trådar har B&W större slaglängd, som annars kan köpas för 1000:- kr/st, här kan min nuvarande förstärkare för att driva, komma till korta. Jag har subwoofer så basen känns tillräckligt ändå.

Som brukligt, initialt var att sätta in högtalare i bakre dörrar som idag saknas, så vart det lite mer :-)
Lätt hänt.. 😃 👍🏼

Hur vet man om man har subwoofer?

Har man en extra inställning i menyn då?

Någon som har fördjupat sig i hur Harman Kardon låter i Xc90?

Kanske någon som testat alla tre versionerna i Xc90, vanliga stereon, Harman Kardon och B&W och kan uttala sig.. 😃 👍🏼
Subwoofern torde ligga under golvet i skuffen, så lyft och kika. Annars ska du se det i settings ja.
Np så verkar det vara. Hade tagit HK om det funnits till 2018, dock har jag inte lyssnat på en sådan.

Subwoofern sitter innanför högra bakskräm, nånstans. Huruvida man har sub i bilen syns i ton inställningarna, där finns ytterligare en justerrad för Sub.

rs1800 skrev: tis 06 nov 2018, 19:09 Lite trådkappning men från 2019 verkar inte subwoofern gå att beställa längre? Var det när HK introducerades som den försvann ?
För en oinvigd står det dock "1st FreshAir Subwoofer" samt "1st FreshAir Woofer". Det är inte så att en sitter i skuffen och den andra fram nånstans och således ingår i HK-anläggningen...?
rs1800 skrev: tis 06 nov 2018, 19:51 @fjohan82, Den försvann som tillägg till High Performance men ingår mycket riktigt i HK. Dvs man kan inte få subbasen till HP längre
Okej! :-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)