Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
I lördags fick jag tvärnita för en katt som galopperade upp på vägen. Efter det är tankmätaren låst på andra sträcket. Har funderat och tror det kan va slangen som sitter i armaturen till flottören som lossnat och lagt sig så att flottören inte kan följa soppans nivå.

Någon som har erfarenhet av ett liknande fel.

S80/02.

"Kattkräket" klarade sig. Som tur va.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
halvgute57 skrev:Bara att lossa och titta.. :-)
Ska göra det strax. Behöver mitt verktyg som jag lät tillverka och som han på A.L.M fick.

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
halvgute57 skrev:Bara att lossa och titta.. :-)
Ska göra det strax. Behöver mitt verktyg som jag lät tillverka och som han på A.L.M fick.

Det va inte det. ???????????

Användarvisningsbild
av GLIZ
vjohnj skrev:Vad händer med mätaren om du gör bil strömlös? Kanske kan vara mätaren som har hakat sig.
Kört felsökning med
DELPHI 150e 2015 r3
Inget fel på mätaren när jag testkörde mätarna. Inga felkoder. Enligt realtids- diagnosen på bränslemängd i tanken ska det vara 26L i tanken men den är så gott som tom. Ska kolla armaturen lite extra noga i morgon och kolla om någon fjäder eller hävarm låst sig.

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
vjohnj skrev:Vad händer med mätaren om du gör bil strömlös? Kanske kan vara mätaren som har hakat sig.
Kört felsökning med
DELPHI 150e 2015 r3
Inget fel på mätaren när jag testkörde mätarna. Inga felkoder. Enligt realtids- diagnosen på bränslemängd i tanken ska det vara 26L i tanken men den är så gott som tom. Ska kolla armaturen lite extra noga i morgon och kolla om någon fjäder eller hävarm låst sig.

Helt plötsligt fungerar mätaren. Det har nog varit något som hakat upp sig.

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?