Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
fjohan82 skrev: lör 03 nov 2018, 15:55
SBergdahl skrev: lör 03 nov 2018, 15:52 Kan alla inte bara ta sig i kragen och köpa ventilerat skinn istället för det snikiga helskinnet? ;-)
Hade gärna gjort det om det hade funnits till V60 MY17, men icke... Riktigt skönt att dra igång fläktarna och massagen när man är på det humöret :-)
Jag hade oxå lätt valt både massage och ventilation i stolarna. Helskinnnet i R-Design som jag har är annars väldigt bekvämt.
Derank skrev: lör 03 nov 2018, 16:09 det kan aldrig tänkas att det kan bero på tycke och smak vilken inredning man har i tex sin bil?
Nej :)

Svenskarna har bestämt sig, svart bil är inte bra för den syns skiten på, ljus klädsel är inte heller bra för där syns skiten på, man ska ha en silverfärgad V70 eller V90 med svart halvskinn och när den svarta klädseln sedan är skitig skruvar de väl på sig och säger att det varit mycket med trädgården och omorganisationen :)
Användarvisningsbild
av Derank
Nu är jag inte svensk, men jag föredrar svart inredning och ljusa metalliclacker idag, men har haft vinröd, svart, vit, mossgrön, electric silver, blåmetallic, brun, grå och gula bilar.

Allt har sin tid och färg, beroende på bilmodell
apersson850 skrev:Bilar ska ha färg på utsidan (alltså inte vara vita) och vara ljusa på insidan.

En bil
En annan bil
Vad är det för tak i V70:n, halva svart och halva svart?
En halva svart och en halva svart blir vitt! Nej, det är jag som lekte med belysningen inne i bilen, med några olika blixtar. Sen är bilden tagen med fisheyeobjektiv, ställt på 10 mm, så vinkjlarna blir lite fantasifulla.

Här är en lite mer konventionell bild. Dottern är också försvunnen.
Har en fullsmetad xc70 my15 med bla helskinn och har ännu inte kört den på vintern men det har ju varit litepå minus sidan någon morgon.
Kan konstatera att det tar någon minut längre tig att få upp värmen och avsevärt mycket längre tid attfå det v
”Varmt” tycker även att rattvärmen är ganska moderat g m f med v90 som har 3 lägen.

Sätena (svart läder)ser ut och känns som nya och då har den ändå gått 18k.
I V 90:n därkan man koka kulorna på en grisblink men det är ju en annan bil...
av III
Magnus-B skrev: lör 03 nov 2018, 08:31 Ni som säger att det är kall på vintern och varmt på sommaren ,ja alltså lädret.
Har ni ens eller har haft en bil med läderklädsel av nyare modell.
Jag besväras aldrig av temperaturen i rumpan annat än när jag kört stolsvärme på morgonen och det är varmt på eftermiddagen.
Innan man kommer på det så har det värmts upp och det tar tid att svalna sålänge man sitter.

/M
Japp. Dessutom vänner som har och alltid haft bilar med skinnklädsel. En gång och aldrig mera för min del. Snyggt men det är nog också det. Liksom ljus inredning. Solkigt fort utifrån min syn. Det är tur vi tycker olika. Vad tråkigt om alla tyckt lika. Inga diskussioner på forumet.
apersson850 skrev: lör 03 nov 2018, 22:52 Bilar ska ha färg på utsidan (alltså inte vara vita) och vara ljusa på insidan.
Håller helt med, snyggt som attan! Bra att se smutsen så man kan tvätta bort den både in och utvändigt.
Nuvarande XC60:
viewtopic.php?f=51&t=142750&p=1257453&h ... r#p1257453

Mike

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]