Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MickeO skrev:Enkelt - för att man inte vill ha helskinn.

Svinkallt på vintern, klibbigt på sommaren och halt året runt - nej tack. Dessutom luktar det inget vidare.

Bilar med ljus klädsel/inredning väljer jag dessutom aktivt bort eftersom det ser skitigt ut snabbare.
Du har fel men har inte insett det bara så du är förlåten ;-) ;-)
Användarvisningsbild
av snepo
least skrev: fre 02 nov 2018, 09:50 Jag ställer mig helt frågande till att läder skulle vara så kallt respektive varmt?
I förra bilen hade jag ljust läder, och det var inte brännhett på sommaren. Inte heller var det askallt på vintern.
Det var ett ljust, mjukt läder av Sovereign hide-typ, kanske det påverkade?

Inte heller nuvarande bilens ljusa helläder är obehagligt på något vis.
Det är bara en myt,att det är kall på vintern och varnt på sommaren. Har haft Saab Merca Volvo Merca jaguar med helskinn. Inga problem
Användarvisningsbild
av snepo
MickeO skrev: fre 02 nov 2018, 22:58 Enkelt - för att man inte vill ha helskinn.

Svinkallt på vintern, klibbigt på sommaren och halt året runt - nej tack. Dessutom luktar det inget vidare. Luktar? Då är det nog nåt annat än klädselen som luktar

Bilar med ljus klädsel/inredning väljer jag dessutom aktivt bort eftersom det ser skitigt ut snabbare.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Ni som säger att det är kall på vintern och varmt på sommaren ,ja alltså lädret.
Har ni ens eller har haft en bil med läderklädsel av nyare modell.
Jag besväras aldrig av temperaturen i rumpan annat än när jag kört stolsvärme på morgonen och det är varmt på eftermiddagen.
Innan man kommer på det så har det värmts upp och det tar tid att svalna sålänge man sitter.

/M
av MickeO
#Micce1980
#snepo
#Magnus-B

Jepp - bara för att man inte vill ha helskinn själv betyder det ju inte att man aldrig åkt med i bilar som har det...

Bra, fortsätt ni med helskinn så blir det flera med halvskinn över till mig på marknaden ;-)
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Men där resonerar du väl ändå fel MickeO
Ju fler som kör helskinn desto mindre får du att välja på. :-o
Användarvisningsbild
av fjohan82
SBergdahl skrev: lör 03 nov 2018, 15:52 Kan alla inte bara ta sig i kragen och köpa ventilerat skinn istället för det snikiga helskinnet? ;-)
Hade gärna gjort det om det hade funnits till V60 MY17, men icke... Riktigt skönt att dra igång fläktarna och massagen när man är på det humöret :-)

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]