Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HPinter
pergrein skrev:Senaste bud från volvo är början av december. Frågade för någon vecka sedan...
OK.. Det verkar alltså klokt att vänta några veckor till då innan man byter..
av pergrein
Dom har ju flyttat på datumet tidigare så det är ju inte säkert att den kommer :-( . Skulle ju redan komma i början av året sen början av sommaren o.s.v. Tror jag hinner byta bil innan denna sitter på plats. :bored:

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av x74
pergrein skrev: fre 02 nov 2018, 12:33 Dom har ju flyttat på datumet tidigare så det är ju inte säkert att den kommer :-( . Skulle ju redan komma i början av året sen början av sommaren o.s.v. Tror jag hinner byta bil innan denna sitter på plats. :bored:

Mvh
Per
Om så är fallet att ingen ny Axel kommer, blir det än reklamation med återtagande av bilen alla dar i veckan. Min är ju bytt en gång, men har världens missljud igen, de är ju hyffsat tysta när de är nya sedan kommer missljudet mer å mer.
av Tompamannen
Jag hade aldrig kunnat höra att det var något fel på motorn i första videon, men man hör ju skillnad när man lyssnar på video nummer 2. Så jag har full förståelse att inte så många reflekterat över ljudet. Vea är väl Sveriges mest sålda motor idag då den sitter i alla Volvo med fyrcylindrig motor.
Användarvisningsbild
av Perra83
Nej nu jä***r!
Har hela tiden tyckt att min D5 VEA har varit tyst men jag har nu kört bilen till jobbet ett par dagar och motorn viner ju fasen värre än i tidigare länkade Youtubeklipp. Och det är precis i varvtalet 15-2000 varv.
Bokade service igår och fick tid den 29:e. Dom noterade balansaxeloljudet. Nu va inte min PST där men en annan bokade tiden. Ska svänga förbi innan service så ska dom få lyssna både på ljud från Youtube och på min bil.
Användarvisningsbild
av x74
Tompamannen skrev: fre 02 nov 2018, 13:58 Jag hade aldrig kunnat höra att det var något fel på motorn i första videon, men man hör ju skillnad när man lyssnar på video nummer 2. Så jag har full förståelse att inte så många reflekterat över ljudet. Vea är väl Sveriges mest sålda motor idag då den sitter i alla Volvo med fyrcylindrig motor.
Det hörs tydligt in i kupén, och håller du varvet på exakt rätt varvtal så blir det t.o.m ett litet skårrade missljud, blir runt 1750-1850 varv sen hörs missljudet mellan 1500- 2000 varv. Sen avtar missljudet över 2000varv + att motor ljudet tar över mer å mer, jag kan t.o.m höra missljudet i 90km/t om jag har rätt vxl för varvtalet.
Användarvisningsbild
av x74
Perra83 skrev: fre 02 nov 2018, 15:31 Nej nu jä***r!
Har hela tiden tyckt att min D5 VEA har varit tyst men jag har nu kört bilen till jobbet ett par dagar och motorn viner ju fasen värre än i tidigare länkade Youtubeklipp. Och det är precis i varvtalet 15-2000 varv.
Bokade service igår och fick tid den 29:e. Dom noterade balansaxeloljudet. Nu va inte min PST där men en annan bokade tiden. Ska svänga förbi innan service så ska dom få lyssna både på ljud från Youtube och på min bil.
Jag har hört vea som skorrar satan ute på gatan, detta missljud blir på alla vea med denna balansaxel.
Men ska tilläggas jag hör numera andra bilar ex Renault som har liknande missljud.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja okej då bör det inte bli något tjafs hos återförsäljaren.
Ja o sambon torrvarvade lite och det viner tydligt. Vi öppnade även båda framdörrarna och då låter det som om motorn spelar på en flöjt. Låter inte kul alls.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 132
240 startar inte

Jag gjorde precis så som du sa och nu funkar[…]

Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]

Snyggt jobbat!