Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr-tnt
Det är bara att du köper en verkstadsbok för där finns det me för turbo iallafall i min....

Lycka till....
Användarvisningsbild
av patrik29
tycker det är lite onödigt för min del att köpa en rep-bok när det bara är 5 kablar jag vill ha reda på vart dom går ,,,resten i boken är ju ointressant för mig
Användarvisningsbild
av Koivu
Onödig nu ja, men du kanske behöver hjälp med nåt annat, som boken tar upp nån annan gång...

Ungefär som att det är onödigt att laga taket som läcker, när det inte regnar, eftersom det inte läcker då... :wink: Tänk framåt.. 8)
Användarvisningsbild
av patrik29
den är onödig och jag kommer inte få nån nytta av den eftersom den är till volvo 440/460 som jag aldrig kommer att köpa nån ,,,jag har bara hjälpt en stackars vilsen Renault motor att komma hem ,,och motor elen kan jag förövrigt ,,,bara själva ihop kopplingen av systemen jag är ute efter
Användarvisningsbild
av Koivu
ok...det förtäljde inte i historien i dina inlägg...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vad är problemet då? Jag har ingen scanner men 5 kablar borde vi kunna lösa i textform.
Användarvisningsbild
av patrik29
ok detta är vad jag letar efter : från boxarna på höger sida går det en stam med 5 kablar ,på den sitter det ett rött kontaktstycke och sen går kablarna vidare ,,,till vad ??? (misstänker att dom ska gå upp mot tändningslåset) kablarnas färger är :

1: grå/röd (grov kabel)
2: grå/röd (lite tunnare)
3: grön
4: orange
5: brun/blå

Har löst en del nu ! en av dom grå/röda ska det vara + från tändningslåset (15) och den brun/blå ska visst vara till varvräknaren , orange har jag hört nått om att det ska ha nått med ac:n att göra :???: men någon av dom måste väl va till bränslepumpen åxå

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]