Moderator: Moderatorer

Ja, det var varmt och skönt när jag lade på mina vinterdäck och främre "vinterstänkskydd". 17 grader och solsken. I och för sig så gjorde jag det i garaget, men det var ganska varmt ute också. Nu får vi se hur länge det dröjer innan halkan kommer.
Idag blev det lite dammsugning/avtorkning invändigt inför försäljning av bilen :) På söndag ska den lämnas och på onsdag kommer den nya bilen.
Byte xenonlampor och helljuslampor på XC90:n idag. Byte bakbromsar och renovering bromsok höger bak på V70:n igår.
lennarte skrev: tor 01 nov 2018, 08:37
Perra83 skrev:Fick hem nya bromsok idag. Precis som på Bildelsbasens bild så ingick elmotorerna. Nu ska dom bara tas isär, tvättas en gång till sen målas. 1000kr styck tyckte jag var billigt för att kunna montera ventilerade bromsskivor bak. Skivor och belägg är beställda.
Är detta tillåtet på en"helbilsgodkänd" bil? Jag menar godkänner besiktningen denna ändring. På dagens bilar får man väl knappt byta överdragsklädsel (obs, ironi...) Jag förmoda att du har elbroms innan också så det blir kanske svårt att upptäcka, men har du kollat att det är tillåtet
Det kommer knappast att upptäckas. Samma storlek på skivor som de gamla men 11mm tjockare. Skivorna fram blir större med hela 20mm. Står i alla fall Volvo på alla bromsok.
Köpte 24L färdigblandad spolarvätska för 200kr på Rejmes.
Lahegas som ska fungera ner till -25°C utan att frysa.
Skulle man kunna späda 3L färdigblandad med 1L vatten?
Det blir nog inte ens minusgrader här i mellansverige förrän i december eller i januari.
Perra83 skrev: Skulle man kunna späda 3L färdigblandad med 1L vatten?.
Absolut, köper själv endast koncentrat och blandar efter behag året om
Tvättat bil och textilmattor. Dammsugit vid förarplatsen, fyllt på spolarvätska och lagt i gummimattorna.
Har dessutom efterdragit hjulbultarna med nya momentnyckeln - lika enkelt som att ta godis av barn :-)
  • 1
  • 1010
  • 1011
  • 1012
  • 1013
  • 1014
  • 1912

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]