Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Falconblå skrev: sön 28 okt 2018, 22:06 Du skriver att generatorn är 9månader och 6000 mil gammal, kan det stämma? Vem kör så mycket bil?

Dieselvärmaren drar mycket ström men 20 minuter med radion igång ska den då tåla
Jag kör så mycket :)
Jag är fortfarande inne på att termostaten är slut och som i sin tur leder till att dieselvärmaren är igång "hela tiden" för att hålla upp tempen
Jag tror inte att dina batteriproblem har med ditt termostat att göra. Du kan säkert ha fel ditt på termostat, om värmaren går väldigt mycket under körning. Men eftersom du skriver att generatorn laddar bra, så räcker det mer än väl till att ladda så du inte har någon "minusladdning" ur batteriet vid körning.
SvenB skrev: tor 01 nov 2018, 12:10 Jag tror inte att dina batteriproblem har med ditt termostat att göra. Du kan säkert ha fel ditt på termostat, om värmaren går väldigt mycket under körning. Men eftersom du skriver att generatorn laddar bra, så räcker det mer än väl till att ladda så du inte har någon "minusladdning" ur batteriet vid körning.
Helt rätt!
Undantaget då, om man endast kör korta sträckor.
Ju större omsättning på strömmen.....
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?