Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Apropå VoC förresten:
Hur är det att starta appen för er?
För mig tar den en evighet och då står loggan still, i dryga 30 sekunder! Sedan börjar den snurra och allt drar igång.

Hur är det för er?
Vilken telefon har ni?
Version på operativsystem?

Samsung Galaxy Note 4, Android 6.0.1
av Lagomski
VOC har alltid strulat ibland, men för ett år sedan blev det mkt värre. Går inte skicka adress när bilen är påslagen, ibland går det inte ställa timer till värmaren etc. Jävla skitprogramvara.
Användarvisningsbild
av V9097
För mig har VOC funkat helt utan problem de senaste åren, med två olika bilar V70 -13 och XC60 -16 och minst 3 olika Iphone, alltid med teliaabonnemang. Just nu har jag en Iphone 5SE med iOs 11.

Henry_Fågeljazz skrev:2. Någon gång kan funktionerna "klicka", dock väldigt sällan numera.
Försökte till exempel skicka en plats till navigationen häromdagen men den nådde aldrig bilen.
Intressant, jag visste inte ens att man kan skicka plats till navigatorn. Var hittar jag den funktionen?
av skogstjärna
Tack alla för tips. Har nu fått ny sw-uppdatering. Får se om det hjälper. Visst kan man tänka sig att det är knapparna på nyckeln, även om jag aldrig tar upp den ur fickan. Dock konstigt att jag isåfall kunnat ha den i fickan i ett halvår utan problem och att den sedan börjar krångla när det blir kallt och man ska börja meka med värmeinställningarna via VoC för första gången...
av ansjo
V9097 skrev: ons 31 okt 2018, 12:49 För mig har VOC funkat helt utan problem de senaste åren, med två olika bilar V70 -13 och XC60 -16 och minst 3 olika Iphone, alltid med teliaabonnemang. Just nu har jag en Iphone 5SE med iOs 11.

Henry_Fågeljazz skrev:2. Någon gång kan funktionerna "klicka", dock väldigt sällan numera.
Försökte till exempel skicka en plats till navigationen häromdagen men den nådde aldrig bilen.
Intressant, jag visste inte ens att man kan skicka plats till navigatorn. Var hittar jag den funktionen?
Tryck på blå bilmärket på kartan i övre delen på första sidan på Oncall.
Användarvisningsbild
av mxjolle
Apropå VoC förresten:
Hur är det att starta appen för er?
För mig tar den en evighet och då står loggan still, i dryga 30 sekunder! Sedan börjar den snurra och allt drar igång.

Hur är det för er?
Vilken telefon har ni?
Version på operativsystem?

Samsung Galaxy Note 4, Android 6.0.1
Har följande symptom sen igår efter lunch
  • Kan ej logga in i appen
  • Logga in på minvolvo.volvocars.se funkar inte
  • Återställning av lösen funkar inte
Skickade iväg ett mail igårkväll, får se om det löser sig under dagen.
Hade bilen inne på service igår men tycker inte att det bör ha påverkat... kontot bör ju funka oavsett, inte minst återställning av lösen.
av Lockis
mxjolle skrev: tor 01 nov 2018, 07:40
Har följande symptom sen igår efter lunch
  • Kan ej logga in i appen
  • Logga in på minvolvo.volvocars.se funkar inte
  • Återställning av lösen funkar inte
Skickade iväg ett mail igårkväll, får se om det löser sig under dagen.
Hade bilen inne på service igår men tycker inte att det bör ha påverkat... kontot bör ju funka oavsett, inte minst återställning av lösen.
Min volvo görs det underhåll på.
VoC hade driftstörning igår men borde fungera nu igen (min har kommit igång igen).
Inget som hänt på din service eller liknande :)
Användarvisningsbild
av mxjolle
Jo jag fick svar och det funkar nu igen. Trodde inte heller att det hade med servicen å göra. Som användare (och systemutvecklare) av tjänst tycker jag att ett servicemeddelande i appen eller på minvolvo inte är så svårt att implementera när de kör sina uppdateringar.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]