Vid normal drift (varm motor) ger styrenheten en jordning/motrvarv till spridarna.
Kallstartspridaren jordas helt riktigt genom styrenheten, men jordas enbart då motortempen är -16 grader eller kallare, samt då motorvarvet understiger 900 rpm.
Moderator: Moderatorer
lam skrev:Nej !Spridarna öppnar 2 ggr./motorvarv då startmotorn körs!
Motor startar ej :(
Jag skall göra ett nytt försök med förbättrade jordar till LH och EZ igen och + dragna direkt från batteri (LH box pin 9,4 och 35 och EZ box pin 5 spridare1,2,3,4
Är du 100% säker på att spidarna öppnar 1 eller2 ggr varv med startmotor
(med tex tändningskabel frånkopplat) lättare att mäta pulståget när motor ej startar :)
lam skrev:Nej !+ till styrenheten (EZ) = pin 5 & 6.
Motor startar ej :(
Jag skall göra ett nytt försök med förbättrade jordar till LH och EZ igen och + dragna direkt från batteri (LH box pin 9,4 och 35 och EZ box pin 5 spridare1,2,3,4
Är du 100% säker på att spidarna öppnar 1 eller2 ggr varv med startmotor
(med tex tändningskabel frånkopplat) lättare att mäta pulståget när motor ej startar :)
lam skrev:Hejsan!När du hade startat med "testläget" tog du då ur testkabeln ur sockeln innan du körde iväg? Så när du sen "rullade igång" bilen så var LH:n i normalt driftläge eller lät du testkabeln sitta kvar hela tiden?
Nu till det roliga !!!
Jag startade med "test" och körde upp i hastighet och stoppade försökte att att rulla igång !
Det funkade ???!!! :twisted:
Vad är det för fel?
Ett kontakt fel men ,var!!!
Bensinpumps reläerna ser ok ut
Har extera jordat motor och chassi med startkablar till batteri!
har byglat avstörningsrelä till spridarna
har bytt impulsgivare
har dragit extra + till LH 35
Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]
De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]