Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edward
Hej,
Jag fixade en sak med radion i min xc90 2005 T5, tog ut hela radio-delen och tog lös alla sladdar utan att koppla lös batteriet.
Fixade radion och satte tillbaka den men då lyser SRS Airbag lampan och vill ej slockna.

Är det möjligt att släcka denna lampa med någon OBD2-scanner som finns att köpa på kjell.com?

Adapter via bluetooth för android (app måste installeras):
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... nformation

Apparat med sladd:
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... nformation
Det är skillnad på OBD scanner och OBD scanner.

De av universell typ för billiga pengar läser endast motorns styrdon.
Du har 9st styrdon eller fler i S80,S60,V70N och XC90.
För att släcka SRS krävs alltså en som läser Volvoprotokollet.

Biltema har en för ca 1000kr.

VIDA med en Dice är bäst, och kostar några hundra på Ebay.
Dom kräver dessurom en laptop, och kan vara lite knepiga att få att lira på win10.
Win7 PRO är dom anpassade för.

Du kan säkert få lampan släckt billigt på mindre verkstad, typ Mekonomen, MECA, osv....
MickeM skrev: tis 30 okt 2018, 14:12 Dom kräver dessurom en laptop, och kan vara lite knepiga att få att lira på win10.
Finns fina usb installationer på nätet av Windows 10 som kommer med vida installerat. Hur smidigt som helst, ingen konfigurering eller installering! Behövs bara ett hyfsat snabbt usb minne och typ vilken dator som helst.
ThomasNygards skrev: tis 30 okt 2018, 14:20
MickeM skrev: tis 30 okt 2018, 14:12 Dom kräver dessurom en laptop, och kan vara lite knepiga att få att lira på win10.
Finns fina usb installationer på nätet av Windows 10 som kommer med vida installerat. Hur smidigt som helst, ingen konfigurering eller installering! Behövs bara ett hyfsat snabbt usb minne och typ vilken dator som helst.
Verkligen?
Det låter i intressant.
Jag har inte VIDA själv, bara för att vår Laptop har win10 och jag är inte så jättehaj på datorer.
Måste Googla....
Edward skrev:Hej,
Jag fixade en sak med radion i min xc90 2005 T5, tog ut hela radio-delen och tog lös alla sladdar utan att koppla lös batteriet.
Fixade radion och satte tillbaka den men då lyser SRS Airbag lampan och vill ej slockna.
Sa du inte att du hade utrustning för att nolla felkoder?
Provade den 2ggr men den hittade ej felkoder. Gick in i värmen med datorn och enheten. Fick en popup om uppdatering. Tryckte ja i all hast sedan får jag ej igång den. Köpte enheten och programvaran från Kina för 5 år sedan...
Om du bor i Sthlm och åker till Söderort så kan jag hjälpa Dig, har PPC som funkar på din bil. PMa/Maila isf
ThomasNygards skrev: ons 31 okt 2018, 07:19
Tompan60 skrev: tis 30 okt 2018, 17:06 Skulle vara bra med en länk på det...
Här finns mer information:
https://forums.swedespeed.com/showthrea ... nload-Link
Finns andra sidor med fler länkar.
Den där sk W10 installationen förutsätter att du kör en win7 installation i wmware /virtuabox och inte direkt i windows 10!
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?