- mån 29 okt 2018, 18:07
lennarte skrev: ↑mån 29 okt 2018, 16:15Men vafan det ska ju vara snyggt också!? Hur kul ser det ut att åka runt med ballongdäck, bara för att det är vinterdäck behöver det ju inte se ut som skit.drawman skrev: Bytt till de trista vinterdäcken på Volvo original 16" fälgar...Perra83 skrev:Vad är det för fel på bilägare idag...... Vad i jösses namn är der som är bättre med många tum fälgbredd/höjd på vintern???? Högre fälgar javisst, men inte om dom blir bredare också. Ska du köra på vintern med stelt gummi i däcken är det ju en klar fördel om profilen är hög. Dels så är det mer gummi som fjädrar (även om det är stelt), men det värms ju upp fortare om det är mer gummi som "rör sig". Det är ju ingen hemlighet att höga smaala däck är mer trafik säkert i vinterväglag. Nu räknar jag inte in "hasitighetsindex" på däcken, det är ju inte relevant i vinterväglag. För övrigt har jag monterat vinterdäck (med dubbar) på frugans bil idag (det var kallt) och på släpkärran. 745-an får vänta tills det blir bättre väder..... Den är ju numera befriad från tvånget med vinterdäck !!???!! Men dom kommer på så småningom. Jag behöver numera inte köra om det är dåligt väglagdrawman skrev: ↑mån 29 okt 2018, 10:47 Bytt till de trista vinterdäcken på Volvo original 16" fälgar...Det går inte!! Köp större![]()