Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förmodligen så men det finns utrymme till förbättring genom att sätta in några element i hålen. Ska höra med en bilstereo firma om hur man kopplar in fler högtalare på samma tråd. Googlade runt och ser att man kan behöva komplettera med ett delningsfilter/crossover eller inte.

Plockade upp denna sälj på eBay, nån som förmodligen byt ut alla högtalare och fått dessa över. Så här ser normal uppsättningen ut för PS, dvs inga diskant eller mellanregister bakre dörrar.
IMG_0997.jpg
IMG_0997.jpg (47.94 KiB) Visad 739 gånger
Efter en sväng till bilstereo firma o Volvo kan jag, från mitt perspektiv se att Volvo missat montera högtalare i övre delen av bakdörren.

Efter att lyssnat årets V90 Momentum modell i utställningshallen med PS så kunde jag ganska säkert påstå att det finns en mellan eller diskant bakom gallret.

Jag knallade med min panel in på verkstad som följer upp detta nu. Det är nämligen framdraget högtalarsladd. Se markeringen.

Edit: fel det är inte nån högtalarkabel utan låsdörrknapp
IMG_0993.jpg
IMG_0993.jpg (124.61 KiB) Visad 689 gånger
Bilstereo firman sade det går inte tjuvkoppla på bassladden då den ej fullfrekvens.

Jag hoppas på Volvo vilket är ändå chansen.
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
Utan att veta säkert skulle jag tro att Ands har rätt dvs att det är fullrangehögtalare. Men det är ju bara att spela upp några testtoner från mobilen utan att ha på någon Dolby så har du svaret...
Ursäkta men måste flika in, du ska ha totalt 10 högtalare i din bil om du har standard HP ljud.
Nu vet jag inte riktigt hur fördelningen är men skulle tro att den är 3 i framdörr och 2 i bakdörr x2? samt en 11:e?(bonus) i centrum gallret vid framrutan? Har du bara en i bakdörren känns det definitivt som att något saknas om min teori om fördelningen stämmer :)
AndS skrev: mån 29 okt 2018, 19:27 Sitter två i taket i lastutrymmet vid bakluckan.
Med High Performance? Dem kom väl inte förens man uppgraderade till Harman Kardon?
Är det som du skriver så ska det nog bara vara 1 i dörren bak. för jag är 99% på att det är 3 i framdörren.
AndS skrev: mån 29 okt 2018, 21:30 Sitter två där bak i vår bil och med standardsystem, det finns en tråd där det redan har diskuterats och verifierats. ;-)
viewtopic.php?f=79&t=136435
Då är det ju rimligt med bara 1 högtalare i bakdörrarna. Om det nu finns 3 i framdörrarna vilket jag har fått för mig att det gör.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]