Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
knorken skrev: mån 29 okt 2018, 05:04
fjohan82 skrev:
knorken skrev: sön 28 okt 2018, 20:52 Jag har ingen autostart. De enda alternativen jag får upp när jag skrollar i menyn är park värmare 1 & 2, direktstart och extravärmare på & av.
Det är när du står på "Extravärmare" som du använder Reset-knappen för att ändra från på till av.
Jaaaa, men det går ju inte! Lär mina tidigare kommemtarer....
Extravärmarn är PÅ fastän den visar i menyn att den är AV!
Ok, boka in en tid hos din Volvo-verkstad så får dom felsöka...
av mikebike
Om det är som i min XC60 -01 så betyder "extravärmare" stödvärme under färd.
Även om jag stängde av denna så startade värmaren vid kallstart för att skynda på uppvärmningen av motorn. I vårt fall resulterade detta i att avgaser från värmaren drog in i kupen eftersom vi nästan alltid hamnade i kö några minuter efter start.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
knorken skrev: sön 28 okt 2018, 17:58 Har samma "problem" efter service i somras..
Har jag fattat detta rätt?
Ställ den på "PÅ", starta bilen, stäng av bilen, ställ den på "Av", starta bilen?
Äre detta som är medicinen?
Ja. Om man har laddat ny mjukvara eller "resettat" bilen så är värmaren alltid i "läge På" avsett vad det står i displayen, tex AV.

För att få bilen(displayen) i sync med värmaren igen måste man göra precis som du skriver.
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]