Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trollet99
Okej. Jag har en My 15 XC70 och där är menyn tillgänglig hela tiden även under körning. Gäller även inställningar till timer. Frågan kvarstår om manualen ljuger eller inte. Kanske en bugg att den syns...??
av knorken
Har samma "problem" efter service i somras..
Har jag fattat detta rätt?
Ställ den på "PÅ", starta bilen, stäng av bilen, ställ den på "Av", starta bilen?
Äre detta som är medicinen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
knorken skrev: sön 28 okt 2018, 17:58 Har samma "problem" efter service i somras..
Ställ den på "PÅ", starta bilen, stäng av bilen, ställ den på "Av", starta bilen?
Du har även en "autostart" där detta sköts per automatik, beroende på utetemperaturen.
Har man detta aktiverat slipper man slå på och av hela tiden...
av knorken
fjohan82 skrev:
knorken skrev: sön 28 okt 2018, 17:58 Har samma "problem" efter service i somras..
Du har även en "autostart" där detta sköts per automatik, beroende på utetemperaturen.
Fast jag vill inte ha den där extravärmaren i nuvarande temp (ca -5gr).
Dieselvärmaren går igång när jag startar bilen trots att extravärmaren står på "AV".
Något autostart hittar jag inte. Bör tillägga att det är en -13, kanske auto finns from -14 o framåt?
Användarvisningsbild
av fjohan82
knorken skrev: sön 28 okt 2018, 19:38
fjohan82 skrev:
Fast jag vill inte ha den där extravärmaren i nuvarande temp (ca -5gr).
Dieselvärmaren går igång när jag startar bilen trots att extravärmaren står på "AV".
Något autostart hittar jag inte. Bör tillägga att det är en -13, kanske auto finns from -14 o framåt?
Såhär står det i världens minst lästa bok... :-)
V70 2013 1.JPG
V70 2013 1.JPG (6.85 KiB) Visad 438 gånger
V70 2013.JPG
V70 2013.JPG (34.37 KiB) Visad 438 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
knorken skrev: sön 28 okt 2018, 20:52 Jag har ingen autostart. De enda alternativen jag får upp när jag skrollar i menyn är park värmare 1 & 2, direktstart och extravärmare på & av.
Det är när du står på "Extravärmare" som du använder Reset-knappen för att ändra från på till av.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Direktstartläget finns bara om du köpt till timer,
av knorken
fjohan82 skrev:
knorken skrev: sön 28 okt 2018, 20:52 Jag har ingen autostart. De enda alternativen jag får upp när jag skrollar i menyn är park värmare 1 & 2, direktstart och extravärmare på & av.
Det är när du står på "Extravärmare" som du använder Reset-knappen för att ändra från på till av.
Jaaaa, men det går ju inte! Lär mina tidigare kommemtarer....
Extravärmarn är PÅ fastän den visar i menyn att den är AV!
Doktorns 945 ltt -97

Ett tips med stiften: Får man det snett, ell[…]

Exakt vilka felkoder får du?

Enligt Volvo har jag signal från nyckeln men[…]