Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
Aldrig haft nå strul med den och det rullar på fint. Kör Telia. Modemet i bilen däremot har strulat kanske 2-3 gånger på ett år

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av kez_style
Har problem om jag låter skärmen slockna .. men om jag håller igång skärmen under timern tills timern är klar så funkar det alla gånger

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

av magnik
Har också problem med timern sedan några veckor, medan att sätta på värmaren direkt funkar. VOC har funkat bra för min del, haft det i många år nu. Att det vid enstaka fall inte funkar kan kopplas till dålig täckning eller liknande, men att det som nu inte fungerar under en längre tid beror på appen och/eller mjukvaran i bilen. Jag kör Android, så jag provade att stänga appen helt (force stop) och tömma cachen. Då funkade det att sätta timer igen. Nästa gång funkade det inte, bara att stänga ner appen och tömma cachen så funkade det igen. Så - något har hänt med appen som gör att det inte fungerar. Och min erfarenhet är att de inte är blixtsnabba på att uppdatera appen heller...
av skogstjärna
Jag har haft min V90 CC ett halvår nu och fram tills nu har VoC fungerat ok, lite segt bara. Men de senaste dagarna har plötsligt bakluckan öppnats, idag hade alla 4 fönstren åkt ner. Det senare troligen i samband med att jag försökte få på timern till värmen, att den skickade fel signal. Det är ju katastrof med öppna rutor nu! Dels med tanke på stölder osv, men också med tanke på vädret när det nu börjat krypa under nollan.
Jag hade en Mitsubishi förut och tyckte den fjärrstyrningen var helkass, men det hände iallafall inga såna här saker.
Behöver jag tillägga att det inte gick att ställa in värmen, utan jag fick knata ut till bilen och stänga rutor och sätta på timern manuellt i bilen? Som tur var stod den nära. Men en annan gång?
av para
Efter att min bil var inne på första 1a servicen i våras fick jag samma symptom som TS. "kunde inte ange timer" men direktstart funkade alltid.
Har förträngt problemet under sommaren men var inne nu för 2veckor sedan och fick nån mjukvara uppdaterad så nu funkar den 100% igen.
av Xanthopteryx
skogstjärna skrev:Jag har haft min V90 CC ett halvår nu och fram tills nu har VoC fungerat ok, lite segt bara. Men de senaste dagarna har plötsligt bakluckan öppnats, idag hade alla 4 fönstren åkt ner. Det senare troligen i samband med att jag försökte få på timern till värmen, att den skickade fel signal. Det är ju katastrof med öppna rutor nu! Dels med tanke på stölder osv, men också med tanke på vädret när det nu börjat krypa under nollan.
Jag hade en Mitsubishi förut och tyckte den fjärrstyrningen var helkass, men det hände iallafall inga såna här saker.
Behöver jag tillägga att det inte gick att ställa in värmen, utan jag fick knata ut till bilen och stänga rutor och sätta på timern manuellt i bilen? Som tur var stod den nära. Men en annan gång?
Rutorna skall inte gå att dra ner via VoC, vad jag vet...
Däremot kanske du har råkat sitta på fjärren? Håll nere Öppna så öppnas alla rutor. Likaså med bagageluckan, om du håller nere den knappen.
av least
skogstjärna skrev: mån 29 okt 2018, 11:51 Jag har haft min V90 CC ett halvår nu och fram tills nu har VoC fungerat ok, lite segt bara. Men de senaste dagarna har plötsligt bakluckan öppnats, idag hade alla 4 fönstren åkt ner. Det senare troligen i samband med att jag försökte få på timern till värmen, att den skickade fel signal. Det är ju katastrof med öppna rutor nu! Dels med tanke på stölder osv, men också med tanke på vädret när det nu börjat krypa under nollan.
Det där vill man ju veta mera om!
Att öppna fönster på det sättet är inte en funktion som stöds av appen VOC.
Det är inte så att din app har larmat för öppna fönster, men att de varit stängda rent fysiskt?
Användarvisningsbild
av joel80
Appen kan inte öppna fönster. Om man däremot lyckats hålla in upplåsningsknappen (t.ex om den legat klämd i fickan) i några sekunder åker alla rutor ner.

Edit: Ops.. Såg att jag inte riktigt var först med den informationen. Sorry.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Tycker VOC fungerar i stort sett bra.

Några synpunkter.

1. Lite seg i funktionen men man vänjer sig.

2. Någon gång kan funktionerna "klicka", dock väldigt sällan numera. Försökte till exempel skicka en plats till navigationen häromdagen men den nådde aldrig bilen.

Skulle hursomhelst inte vilja vara utan VOC. :-)

Henry

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]